خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

داروی شفابخش کشور کار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۱۵۴

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه سال 1400 توسط مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده است، گفت : داروی شفابخش کشور، کار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، از پنجم الی یازدهم اردیبهشت ماه به نام هفته کارگر نامگذاری شده است و امسال بنا به شرایط کشور مراسمات به صورت مجازی برگزار خواهند شد.

بدین مناسبت خانه کارگر مازندران در راستای ارائه برنامه های این هفته نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه شهرستان قائمشهر برگزار کرد.

نصراله دریابیگی، دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با بیان اینکه سال 1400 توسط مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده است، گفت : داروی شفابخش کشور، کار است.

این فعال کارگری باتاکید براینکه نیروهای قراردادی امنیت شغلی ندارند، خاطرنشان کرد : امروزه مشکلات جامعه کارگری قراردادهای موقت است و باید با اصلاح ماده 7 قاون کار ،مشکلات معیشتی کارگران حل شود.

دریابیگی تجدید میثاق با شهدا و آرمان های امام را از برنامه های اولین روز هفته کارگر عنوان کرد و افزود :کارگران به صورت مجازی با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند و در تهران نیز مراسم مجازی در مرقد مطهر حضرت امام و در مازندران در گلزار شهدای شهرستان‌ها برگزار شد.

دبیر اجرائی خانه کارگر مازندران با تاکید بر اینکه خانه کارگر مازندران 4 شعبه در شهرهای قائمشهر، ساری، آمل و بهشهر دارد، ادامه داد : استان مازندران دارای 24 شهرستان است که ما در 17 شهرستان ساختمان هایی به نام کارگران بازنشسته خریداری کرده ایم.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران با ابراز نارضایتی از میزان حقوق دریافتی کارگران، بیان داشت : حقوق سال ۱۴۰۰ مصوبه شورای عالی کار است که نسبت به ۴۰ سال گذشته بهتر شده اما به تورم و سبد هزینه نرسید و همچنان نارضایتی در بین کارگران وجود دارد.

وی با بیان اینکه سه میلیون و ۵۰۰ هزار کارگر بازنشسته در کشور و ۱۸۵ هزار کارگر بازنشسته در مازندران وجود دارد، گفت: در پایان سال گذشته هشتاد و نه هزار میلیارد تومان از رد دیون برای همسان سازی حقوق بازنشستگان قرار گرفته است، که در سال جدید هم در حال اجراست.

دریابیگی در رابطه با خصوصی سازی، ابراز کرد: خصوصی سازی که در مازندران انجام شد، هیچ اشتغالی ایجاد نکرد، بلکه همه کارخانجات و بنگاه های اقتصادی واگذار شدند.

وی ادامه داد : اصل 55 قانون اساسی باید به گونه ای اجرا شود که باعث ایجاد توسعه و اشتغال باشد.

او با اعلام اینکه در طی این سال ها همواره گفته ایم معیشت مردم و کارگران با مشکل مواجه شده و خصوصی سازی نیز به درستی اجرا نشده است، گفت : آنچه کارگران می خواستند تحقق پیدا نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حضور در مزار شهدای انقلاب اسلامی قائم شهر و دیدار با آیت الله معلمی،نماینده ولی فقیه در شهرستان قائم شهر از برنامه های روز اول ستاد هفته کارگر مازندران بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز