خبرگزاری کار ایران

نهمین کنگره خانه کارگر مازندران مطرح شد؛

خدمات دهی به ۸۱ هزار عضو خانه کارگر استان در چهار سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۸۸۲

عصر امروز نهمین کنگره خانه کارگر مازندران در محل خانه کارگر شهرستان قائمشهر به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عصر امروز نهمین کنگره خانه کارگر مازندران در محل خانه کارگر شهرستان قائمشهر به صورت مجازی برگزار شد.

نصراله دریابیگی، دبیر اجرائی خانه کارگر استان مازندران، با بیان اینکه در دفاتر نمایندگی خانه های کارگر استان مازندران امکانات آموزشی و بیمه تکمیلی ارائه شده است، گفت : 81 هزار نفر در خانه های کارگر استان مازندران در طی چهار سال به ما مراجعه کردند و ما تلاشمان بر رفع مشکلات بازنشستگان و کارگران بوده است.

وی با اشاره به اینکه با شخصیت های حقیقی و حقوقی کشور دیدار داشتیم و جلسات متعددی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر راه و شهرسازی، وزیر اقتصاد برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و دیگر مسؤولین برگزار کردیم، افزود : نامه هایی که در دفتر اندیکاتور ما وارد شده است حدود چهار هزار و 803 نامه ثبت شده که به بیرون فرستادیم، دو هزار و 200 نامه دریافت کردیم که جواب آنان را تقدیم مسئولین کردیم تا در جهت رفع مشکلات جامعه کارگری قدم برداشته شود. 

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران خاطرنشان کرد : در مرکز آموزش علمی کاربردی در چهار سال گذشته 987 نفر دانشجو جذب شده و 323 نفر در رشته های مختلف فارغ التحصیل شدند. 

دریابیگی عنوان کرد : امیدواریم در چندروز آینده همسان سازی حقوق بازنشستگان در مرحله دوم نیز انجام گیرد و برای عدالت اجتماعی و حل مشکلات کارگران صورت گیرد. 

او ادامه داد : اعلام میکنم که این مسئله حق بازنشستگان و کارگرانی که سی سال تلاش کردند. 

این فعال کارگری در بحث بیمه تکمیلی از تلاش های فراوان تشکیلات خانه کارگری خبر داد و بیان داشت : قراردادهایی را برای کارگران با پزشکان، شرکت های اقتصادی، ارگان و دیگر اصناف منعقد کرده ایم تا مشکلات اعضا را برطرف کنیم. 

مسؤول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران گفت : در قائمشهر بیش از نود قرارداد، در ساری بیش از هجده قرارداد، در آمل پانزده قرارداد و بهشهر سی وهفت قرارداد منعقد شده است. 

وی ادامه داد : در بحث بیمه و درمان، خانه کارگر قراردادهایی را با شرکت های بیمه ایران و آتیه سازان برای اعضای خود منعقد کرده بود و در چهار سال گذشته بیش از یازده هزار و هفتصد و چهل و چهار نفر به شرکت های بیمه معرفی کردیم و بیش از 4 میلیارد تومن به کارگرانی که مشکلات معیشتی و درمانی داشتند، خسارت توسط شرکت های مسؤول پرداخت گردید. 

او گفت : با عنایت به لطف خداوند و با عنایت همه عزیزان به عنوان مسئول‌ کانون بازنشستگان انتخاب شدم، درسال 96، دو هزار و دویست و پنج نفر به بانک رفاه کارگران معرفی کردیم، 44میلیارد و یکصد میلیون تومان وام گرفتند و درسال 97، دو هزار و 547 نفر معرفی شدند، 50هزار میلیارد و 940 میلیون ریال وام دریافت شد و این مبلغ در سال 98 افزایش یافت و مبلغی که به عنوان قرض الحسنه پرداخت گردید 85 میلیارد و 700 میلیون ریال وام 3 میلون تومانی قرض الحسنه با کارمزد 4 درصد پرداخت شد و در سال 99، بیست و دو هزار و دویست و پنج نفر وام جمعا در 4 سال، به کارگران و بازنشستگان علی رغم همه مشکلات اقتصادی که در کشور بود یک تریلیون و 58میلیارد و 230 میلیون ریال وام از دست آورد های این تشکیلات پرداخت شد. 

دبیراجرایی خانه کارگر  مازندران با اشاره به انتخابات پیش رو گفت : امسال چهار انتخابات در پیش داریم، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی در تهران، خبرگان رهبری و شورای شهر و روستا که با همه سختی ها و مشکلات معیشتی که وجود دارد، اما انتخابات یادگار بیش از 98 درصد مردم شریف این کشور است که در فروردین 58 به جمهوری اسلامی رای دادند،جمهوری یعنی مردم اداره کشور را در دست بگیرند. 

وی ادامه داد : از مردم میخواهم در انتخابات شرکت کنند و حضور فعال داشته باشند. 

دریابیگی تصریح کرد : خانه کارگر به عنوان یک تشکیلات غیر دولتی و مردمی که هیچ منابع دولتی برای آن تامین و تعریف نشده، در راس آن انسان وارسته، متدین و ولایت مدار به نام علیرضا محجوب که دبیرکل است، امروزه در اکثر نقاط کشور سوئیت ساخته، دانشگاه، خبرگزاری، کلاس های رایگان و دانشگاه علمی کاربردی ایجاد کرده است و مهمتر از آن حدود پانصد نفر را در نقاط مختلف کشور با حق عضویت کارگران به کار گرفته است و این حق عضویت باعث شده که خانه های کارگر پویا شوند. 

نصرالله دریابیگی در پایان گفت : از همه مسوولین که با ما همکاری کردند و این موفقیت نسبی حاصل شد، تشکر میکنم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز