خبرگزاری کار ایران

در پنج ماهه نخست سال‌جاری اتفاق افتاد؛

رشد ۱۳۶ درصدی صادرات آبمیوه و کنسانتره مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۸۷

صادرات آبمیوه و کنسانتره استان در پنج ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲ میلیون و ۳۴۸ هزار دلار افزایش داشته است.

صادرات آبمیوه و کنسانتره استان در پنج ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲ میلیون و ۳۴۸ هزار دلار افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا از ساری، مرتضی هاشم‌پور با بیان این مطلب افزود: با این میزان افزایش صادرات آبمیوه و کنسانتره استان در پنج ماهه نخست سال‌جاری به رقم بیش از ۴ میلیون و ۷۲ هزار دلار رسیده که رشد ۱۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: صادرات آبمیوه و کنسانتره استان در پنج ماهه نخست سال قبل یک میلیون و ۷۲۴ هزار دلار بوده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با بیان اینکه از لحاظ وزنی نیز صادرات آبمیوه و کنسانتره در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۳۵ درصد رشد داشته گفت: بطوریکه از رقم ۸۲۷ تن به رقم ۲۷۷۰ تن افزایش یافت.

مرتضی هاشم‌پور با اشاره به مقصد صادراتی استان گفت: صادرکنندگان استان آبمیوه و کنسانتره تولید شده استان را به مقصد کشورهای cis نظیر: ارمنستان، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای نظیر ترکیه، عراق و لبنان صادر می‌کنند.

وی با اشاره به وجود پتانسیل بالای استان در تولید محصولات کشاورزی تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی، حل مسائل و مشکلات شرکتهای تولیدی صادراتی آبمیوه و کنسانتره، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و… می‌توان روند رو به رشد صادرات این بخش را حفظ و توسعه بخشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز