خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار مازندران عنوان کرد:

پرداخت 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در سال 99/ برداشت دو تن گیاهان دارویی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۹۷۴

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: پارسال دوهزار و 818 میلیارد تومان تسهیلات ایجاد اشتغال به متقاضیان استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن خیریانپور صبح امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری مازندران با بیان اینکه در سال 99 علی رغم همه مشکلات برای تحقق شعار سال، اقدامات خوبی در حوزه صنعت،کشاورزی و خدمات در استان انجام شد، اظهار کرد: 67 جلسه کارگروه تسهیل رفع موانع تولید تشکیل شد که 657 مصوبه را به همراه داشت.

وی با اعلام اینکه در سال که گذشت 79 واحد تولیدی راکد به مدار تولید بازگشت، افزود: یکی از اقدامات مهم در سال 99 متوقف شدن فرایند تملک واحدهای تولیدی توسط بانک ها بود به طوری تعداد واحدهای تولید تملیک شده بانک ها از 176 واحد به 57 واحد کاهش یافت .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: 106 واحد تولیدی ورشکسته در استان وجود داشت که 70 واحد مربوط به یک شهرستان بود با پیگیری های صورت گرفته هم اکنون 21 واحد تولیدی در استان فعالیتشان آغاز شد.

خیریانپور افزود: واحدهای متعدد بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی نیز در استان وجود داشت که به دلایل مختلف نتواستند به بهره برداری برسند که با تزریق5 هزار میلیارد تومان در سال 99 این واحدها به بهره برداری رسیدند.

وی افزود: با پیگیری در سال 99 و پرداخت پنج هزار میلیارد تومان این واحد ها به مرحله افتتاح رسیدند که از جمله انها شرکت آرین شیمی ، فرش ساوین ، پنیر کاله ، پایانه روماک گستر و 9 نیروگاه مقیاس کوچک بوده است.

خیریانپور پیگیری طرح های مهم  پتروشیمی با 360 هزار تن ظرفیت پروپلین و 380 میلیون یورو سرمایه گذاری ، کارخانه نوآوری در حوزه شرکت دانش بنیان ، شهرک صنعتی هزار هکتاری در شرق استان و منطقه آزاد را از دیگر خدمات دولت در سال گذشته در استان مازندران برشمرد.

وی به اهمیت اجرای طرح های تفاهم نامه ای  توسعه ای کارخانه سیلیوکن با  162 میلیون دلار ، نمایشگاه تولید شهر فرش ، واحد شالیکوبی نمونه و بسته بندی برنج در  جویبار در سال جاری اشاره کرد و افزود : کشاورزی از ظرفیت های مهم استان مازندران است که در این حوزه با تعیین اولویت  در سال قبل بسیاری از طرح ها محقق شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران ادامه داد: توسعه کشت گلخانه ای با 52 هکتار ، طرح زراعت چوب در سطح 4 هزار هکتار به خاطر وجود 220 واحد سلولزی که نیاز به مواد اولیه چوب دارد تا با اجرای طرح تنفس جنگل با مشکل مواجه نشود از دیگر اقداماتی بود که سال 99 انجام شد.

وی به اهمیت توسعه گیاهان دارویی به عنوان یکی  دیگر ظرفیت های کشاورزی در مازندرا ن اشاره کرد و افزود: سال قبل هزار هکتار با برداشت 2 هزار تن انواع گیاهان دارویی داشته ایم که فقط 800 هکتار آن سال گذشته به این عرصه ها اضافه شده است.

خیریانپور اصلاح نژاد دام ، تهیه وتولید ارقام مختلف نهال و بذور اصلاح شده ، احیاء آببندان ها با هدف توسعه کشاورزی ، شیلاتی و تامین آب را ازدیگر خدمات توسعه ای استان در بخش کشاورزی در سال 99 معرفی کرد.

وی نقش توسعه مکانیزاسیون را در حوزه جهش تولید در بخش کشاورزی قابل توجه توصیف کرد و افزود: با حمایت دولت یکهزار و 843 دستگاه نواع اداوات پیشرفته پارسال به ناوگان کشاورزی استان در استان افزون شده است.

خیریانپور به انعقاد تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان به مبلغ 400 میلیارد تومان در حوزه  توسعه دامداری ،تفاهم نامه توسعه  کشت و صنعت با شرکت شاهد در قالب 400 هکتار و

 و 5هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال گذشته اشاره کرد و گفت : سال گذشته تولید ماهیان در قفس دریایی هم با 30 قفس و ظرفیت  700 تن تولید در استان محقق شد.

وی با اعلام این که پایانه شیلاتی مازندران با 200 میلیون دلار سرمایه گذاری در مرحله پیشرفت 90 درصدی قرار دارد ، خاطرنشان کرد: این پایانه شیلاتی از مهم ترین طرح های توسعه ای بخش کشاورزی مازندران در سال جاری است.

خیریانپور به عملکرد دولت در حوزه گردشگری مازندران در سال قبل اشاره کرد و گفت : هدف گذاری در بوم گردی سه هزار و 878 واحد برای یک دوره سه ساله از سال قبل آغاز شده است .

وی ادامه داد: همچنین زمینه آغاز اجرای مجتمع تفریحی همراه با تله کابین با 1160 میلیارد تومان سرمایه گذاری در کلاردشت برای سال جاری اماده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از احیای باغ 33  هکتاری نوشهر ، چشمه سورت ، طرح گردشگری دهکده رویایی آبشار در 30 هکتار با 20 میلیون دلار و 400میلیارد تومان در آمل به عنوان دیگر دستاوردهای عملکرد دولت در سال 99 یاد کرد و گفت : طرح گردشگری ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو هم امسال همانند سال قبل مورد توجه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز