خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران :

مصرف مواد مخدر باعث مرگ 58 نفر در مازندران شد/رشد 12 درصدی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۴۱۵

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: از ابتدای سال 99 تاکنون 58 نفر به دلیل سوء استفاده مواد مخدر در استان جان باختند که نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، احمد مظفری بعدازظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران شمار کمپ‌ های ترک اعتیاد را در استان 51 واحد عنوان کرد  و گفت: با توجه به رعایت پروتکل‌ های  بهداشتی، این کمپ‌ ها با ظرفیت 850 نفر در حال فعالیت هستند.

وی ظرفیت کلی کمپ‌ ها را هزار  و 800 نفر عنوان کرد و افزود : در حال حاضر کمپ‌ ها با ظرفیت 50 درصدی در حال فعالیت هستند.

دبیر شورای هناهنگی مواد مخدر مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون قریب به 6 هزار نفر در کمپ ها پذیرش شدند که از این تعداد 700 نفر نیز با احکام قضائی بوده اند.

مظفری به فعالیت 13 مرکز کاهش آسیب در استان اشاره کرد و گفت: حدود 3 هزار نفر در این مراکز معتادان متجاهر هستند. 

وی با بیان اینکه  59 مرکز درمان سرپایی و بازتوانی در استان فعالیت می کنند، افزود : بیش از 7 هزار نفر در این مراکز  خدمات دریافت کردند.

مظفری ادامه داد: مرکز ماده 16 استان برای جمع آوری معتادان مهیا شد و برای تکمیل و تجهیز آن نیازمند مشارکت دستگاه های مختلف است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران مجموع کشفیات استان در سال جاری را  6 تن و 600 کیلوگرم مواد مخدر اعلام کرد که نسبت به مشابه سال قبل 29 درصد رشد داشته است؛  از این میزان 5 تن توسط پلیس انتظامی و مواد مخدر و 1.5 تن توسط اطلاعات استان کشف شده است.

مظفری یادآور شد: سرجمع 118  باند قاچاق مواد مخدر در قالب دو هزار و233 طرح و عملیات توسط دستگاه‌ های  مختلف در استان کشف شده است و با دستگیری بیش از6 هزار خرده فروش شمار دستگیری شدگان به بیش از 10 هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: روزانه 32 نفر در استان به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر در استان دستگیر می ‌شوند.

اجرای طرح یاریگران زندگی در 30 درصد مدارس مازندران

مظفری از اجرای طرح "یاریگران زندگی" در هزار و 207 مدرسه استان خبر داد و گفت: 30 درصد مدارس استان تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار گرفتند و 42 خانه ورزش روستایی نیز به مناسبت دهه فجر تجهیز و تکمیل شدند.

درمان دارویی بیش از هزار معتاد

وی، زنانه شدن اعتیاد،کاهش سن اعتیاد و درگیر شدن تحصیل کرده را از دغدغه های مهم عنوان کرد و از وجود 417 مرکز داروی آگونست در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 54 هزار و 330 نفر مرد و چهار هزار و 590 تحت درمان با داروی آگونست هستند.

وی افزود: از این تعداد 47 هزار و 816 نفر تحت درمان داروی متادون و 7 هزار و 803 نفر تحت درمان بوپرنورفین و 3 هزار و 710 نفر تحت درمان داروی اپیوم هستند و در این مراکز  388 روانشناس و 373 پرستار همکاری می کنند.

مظفری یادآور شد: ماهانه در استان مازندران 15 الی 20 میلیارد تومان یارانه داروی آگونست پرداخت می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مازندران اعلام کرد که از ابتدای سال 99 تاکنون 58 نفر به دلیل سوء استفاده مواد مخدر در استان جان باختند که نسبت با سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

وی افزود: بیشترین نرخ مرگ و میر به ترتیب مربوط به شهرهای ساری، قائمشهر، محمودآباد، نکا و جویبار بوده است.

مظفری بهره گیری از سمن های مردم نهاد را در حوزه آسیب های اجتماعی موثر دانست و گفت: 142 سمن و سازمان مردم نهاد استان با ستاد مواد مخدر مازندران همکاری می کنند که 64 سمن د  حوزه فعالیت های فرهنگی، 80 سمن در حوزه درمان و 6 سمن در حوزه اشتغال هستند.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه ششم توسعه مقرر شد شاهد کاهش 25 درصدی نرخ مرگ و میر،25 درصدی نرخ اعتیاد  و افزایش 25 درصدی مشارکت سمن ها باشیم.

مظفری افزود: 65 درصد علت همسرآزاری، 55 درصد طلاق ها، 30 درصد کودک آزاری، 30 درصد علت قتل عمدها، 23 درصد نزاع و خشونت و 20 درصد جرائم منکراتی ناشی از مواد مخدر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز