خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبرداد:

تولید سالانه بیش از ۶۲ تن گوشت بلدرچین در استان مازندران

کد خبر : ۱۰۵۰۲۳

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تولید سالانه بالغ بر ۶۲ تن گوشت بلدرچین در استان مازندران خبر داد.

ایلنا: حسین نگهدار، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: پرورش بلدرچین در استان مازندران به لحاظ شرایط مناسب، مورد توجه و تقاضای مردم استان جهت تولید گوشت و تخم خوراکی قرار داشته است.

به گزارش ایلنا از ساری، وی با بیان اینکه به‌دلیل توجیه اقتصادی قطعاً در آینده شاهد توسعه کمی و کیفی پرورش بلدرچین در استان خواهیم بود تصریح نمود: پرورش بلدرچین به لحاظ اقتصادی دارای فواید و محاسن زیادی نسبت به سایر رشته‌های صنعت طیور از جمله میزان رشد سریع، کوتاه بودن طول دوره پرورش، مقاومت در برابر بیماری‌ها، میزان بالای تخم تولیدی، تولید گوشت و ارزش غذایی فراوان تخم بلدرچین بوده است.

نگهدار در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر به صورت صنعتی سالانه بالغ بر ۶۲ تن گوشت و ۳۸ تن تخم بلدرچین در استان مازندران تولید می‌شود افزود: ظرفیت ایجاد شده برای پرورش بلدرچین به صورت صنعتی در استان بالغ بر ۱۵۰ هزار قطعه گوشتی بوده که در حال حاضر با ظرفیت ۶۰۰۰۰ قطعه در حال فعالیت است.

وی در پایان یادآور شد با توجه به شرایط خوب محیطی و مقاومت پرنده و وفق حیوان با محدودیت در محیط‌های مختلف به لحاظ فواید زیاد گوشت و تخم، پرورش بلدرچین به صورت سنتی در سطح استان در حال توسعه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز