خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

خدمات رسانی دولت به روستاها مهاجرت معکوس را افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۸۰۲

استاندار مازندران گفت: خدمات رسانی دولت به روستاهای استان طی سال‌های اخیر تاکنون سبب مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان از شهرها به روستاهایشان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد حسین زادگان بعدازظهر امروز سه شنبه در جلسه کارگروه اقتصادی سرمایه گذاری که با حضور دکتر امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در استانداری مازندران برگزار شد، گفت: با توجه ویژه دولت در سال های اخیر نقش روستاها در اقتصاد مازندران به صورت پر رنگی قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه روستاهای مازندران در حوزه تولیدات کشاورزی بویژه تولیدات گلخانه ای، گردشگری و دامپروری نقش مهمی در تولید اشتغال داشته اند، افزود: فعالیت اقتصادی چند گانه مناطق روستایی سبب شده تا مهاجرت معکوس به عنوان یکی از سیاست های مهم اجتماعی در مازندران افزایش یابد.

استاندار مازندران دامپروری نژاد نو و ایجاد گلخانه مدرن را زمینه ای برای تولید اشتغال و توسعه استان برشمرد و بر افزایش میزان تسهیلات در اینگونه طرح ها تاکید کرد.

حسین زادگان  توجه به صنایع دستی و بوم گردی را برای افزایش تولیدات و ایجاد اشتغال مهم دانست و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به این دست از طرح ها را ضرورت دانست.

وی با بیان این که طرح های اشتغالزایی در روستاها با حمایت تسهیلاتی صندوق توسعه ملی که زیر نظر مقام معظم رهبری قرار دارد ، از سوی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از دو سال قبل عملیاتی شده است، گفت: نظام جمهوری اسلامی برای رفاه و زندگی بهتر روستائیان به طرح های اشتغالزایی در روستاها با هدف تثبیت جمعیت و افزایش درآمد پایدار بیش از پیش توجه دارد

استاندار مازندران بوم گردی را یکی دیگر از ظرفیت های مهم اشتغال زایی و افزایش درآمد در حوزه روستایی عنوان کرد و برتقویت این بخش در جهت ارتقای تولیدات و ایجاد اشتغال تاکید کرد.

وی همچنین بر توسعه حوزه آی تی در جهت فراهم کردن بستری مناسب در جهت فروش محصولات روستاییان نیز تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز