خبرگزاری کار ایران

در سال تحصیلی جدید:

۲هزار طلبه در مدارس و حوزه‌های علمیه مازندران ثبت‌نام کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۶۴

رئیس حوزه‌های علمیه مازندران از ثبت‌نام ۲ هزار طلبه در حوزه‌های علمیه این استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

ایلنا: رئیس حوزه‌های علمیه مازندران از ثبت‌نام ۲ هزار طلبه در حوزه‌های علمیه این استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش ایلنا از آمل، حجت‌الاسلام ابوالقاسم طاهری ظهر امروز در آیین آغاز به کار حوزه‌های علمیه مازندران که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ‌وارشاد اسلامی آمل برگزار شد، با اعلام اینکه ۲۷ مدرسه و حوزه‌ علمیه در استان مازندران فعال است، تصریح کرد: از این تعداد پنج مدرسه در بابل و مابقی در دیگر شهرهای استان هستند.

وی با بیان اینکه در سال‌ گذشته به غیر از شهرستان بابل، هزار و ۸۰۰ طلبه در حوزه‌های علمیه مازندران تحصیل می‌کردند، افزود: امسال مدرسه قرآنی بیت‌النور در حوزه‌ علمیه استان راه‌اندازی شده که در یک سال گذشته ۶۰ نفر برای حفظ دو جز قرآن آموزش شدند.

طاهری با اعلام راه‌اندازی دفا‌تر قرآن و عترت در حوزه و مدارس علمیه مازندران از تجلیل ۴۵ طلبه ممتاز در سال گذشته بیان و عنوان کرد: زمینه ارتقای هشت مدرسه علمیه در مازندران وجود دارد تا بتوانیم سطوح دو، سه و چهار را در این مدارس راه‌اندازی کنیم.

رئیس حوزه‌های علمیه مازندران با اشاره به اینکه ۸۰۰ نفر در سال گذشته در طرح مطالعاتی آثار شهید رجایی شرکت داشتند، یادآور شد: این دوره‌های آموزشی برای مبلغین و اساتید حوزه نیز صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته هفت نفر برای حفظ کل قرآن انتخاب شدند و در سال‌جاری نیز ده نفر در نظر گرفته شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز