خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبرداد:

فعالیت ۳۱ درصد واحدهای مرغ مادر در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۰۴

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از فعالیت ۳۱ درصد واحدهای مرغ مادر در استان مازندران خبر داد.

ایلنا: حسین نگهدار، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در راستای تولید جوجه یکروزه گوشتی، در حال حاضر تعداد ۱۸۴ واحد مرغ مادر به ظرفیت ۸/۵ میلیون قطعه در استان مازندران در حال پرورش بوده که معادل ۳۱ درصد مزارع مرغ مادر کشور است.

به گزارش ایلنا از ساری، او با بیان اینکه مازندران به عنوان قطب صنعت طیور و اولویت اول توسعه کمی و کیفی پرورش مرغ مادر کشور محسوب می‌شود، خاطر نشان ساخت: صدور هر گونه مجوز در زیر بخش دام و طیور با محوریت حفظ و پایداری تولید در واحدهای مرغ استان برنامه ریزی می‌شود.

نگهدار تصریح نمود: طی پنج ماهه اول سالجاری بیش از ۱۶۲ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی درجه یک با درصد هچ ۸۳ درصد در کارخانجات جوجه کشی استان تولید و در کشور توزیع گردید که از این تعداد ۱۲۰ میلیون قطعه آن مربوط به مزارع مرغ مادر استان به ارزش ۱۳۲۰ میلیارد ریال است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان با اشاره به اینکه به طور میانگین در هر ماه ۲۴ میلیون قطعه جوجه یکروزه توسط مزارع مرغ مادر استان تولید که از این تعداد به صورت میانگین ماهانه حدود ۱۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه جهت تولید روزانه ۵۹۶ تن گوشت سفید مرغ آماده طبخ وارد سالن‌های پرورش مرغ گوشتی در سطح استان می‌شوند و مابقی نیز به سایر استان‌ها حتی خارج از کشور صادر می‌گردد، از اشتغال بیش از ۲۰۰۰ نفر به طور مستقیم در مزارع مرغ مادر در استان خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز