خبرگزاری کار ایران

معاون سلامت آموزش و پرورش مازندران:

24 درصد دانش آموزان مازندرانی اضافه وزن دارند/رتبه دوم چاقی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۸۷۳

معاون سلامت آموزش‌وپرورش مازندران بابیان اینکه 24 درصد دانش آموزان مازندرانی اضافه‌وزن دارند، گفت: دانش‌آموزان این استان ازنظر وزن طبیعی رتبه آخر را در میان ۳۱ استان کشور به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون سلامت آموزش‌و پرورش مازندران  گفت: بر اساس پایشی که در مرحله نخست اجرای طرح کوچ برای غربالگری چاقی در مازندران در میان ۴۶۰ هزار دانش‌آموز انجام شد، ۵۷ درصد دانش آموزان مازندرانی قد و وزن طبیعی داشتند.

وی با اعلام اینکه ۲۴ درصد دانش آموزان مازندرانی اضافه‌وزن داشتند و ۱۵ درصد نیز چاق هستند افزود: استان مازندران در این بخش رتبه 21 کشور را دارند.

معاون سلامت آموزش‌وپرورش مازندران گفت: دانش آموزان مازندرانی در اضافه‌وزن دوم و در چاقی رتبه سوم کشور رادارند.

علی ساداتی با یادآوری اینکه مرحله دوم طرح کنترل وزن و قد دانش آموزان آغازشده است، افزود: والدین و مدیران مدارس تا ۲۰ اسفند مهلت‌دارند اطلاعات جدید دانش آموزان چاق و دارای اضافه‌وزن را به آموزش‌وپرورش تحویل دهند.

وی گفت: در فاصله بین اجرای مرحله اول و دوم، راهکار‌هایی برای اصلاح وضعیت غذایی و فعالیت‌های حرکتی و ورزشی به خانواده‌ها برای به تعادل رساندن وزن دانش آموزان ارائه شد.

معاون سلامت آموزش‌وپرورش مازندران بیان اینکه کرونا، تغییر سبک زندگی و خانه‌نشینی بر روی کودکان تأثیر زیادی گذاشته است، ادامه داد: در مرحله دوم تأثیر راهکار‌هایی که برای تعادل وزن کودکان به خانواده‌ها داده‌شده بود بررسی خواهد شد.

وی افزود: باوجوداینکه میانگین چاقی و اضافه‌وزن در میان دانش آموزان کشور ۳۰/۱ درصد است، این رقم در استان مازندران ۳۹/۲ درصد است که نگران‌کننده و نشان‌دهنده شرایط حاد دانش آموزان استان ازنظر وزنی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز