خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت نظارت انتخابات استان مازندران:

شورای نگهبان بر فرآیند انتخابات شورای شهر دخالتی ندارد/ صیانت از آرا و حفاظت از حقوق داوطلبان انتخاباتی ماموریت هیات نظارت

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۹۰۰

رئیس هیأت نظارت انتخابات استان مازندران گفت: شورای نگهبان نه در تایید، احراز و نه در نظارت بر فرایند انتخابات شورای شهر؛ دخالتی ندارد و قانون برای شورا نگهبان مسئولیتی تعریف نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام علی اصغر زکوی بعدازظهر امروز دوشنبه در نشست  اعضای دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان با نماینده ولی فقیه در مازندران به انتخابات پیش رو ریاست جمهور، مجلس خبرگان و شورای اسلامی شهر و روستا  اشاره کرد و گفت: طبق برنامه زمان بندی شده وزارت کشور، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری 28 خرداد سال آینده برگزار می شود.

وی با اعلام اینکه دفاتر هیات نظارت در تمامی شهرهای استان دایر می شود، نظارت جامع بر کلیه فرآیند انتخابات،صیانت از آرا و حفاظت و صیانت از حقوق نامزدهای انتخاباتی را از ماموریت های مهم هیات نظارت بر انتخابات برشمرد.

رئیس هیأت نظارت انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در مازندران گفت: بی طرفی و قانونمندی دو اصل مهمی است که سرلوحه فعالیت های هیات نظارت انتخابات قرار دارد.

حجت الاسلام زکوی گفت: شورای نگهبان نه در تایید، احراز و نه در نظارت بر فرایند انتخابات شورای شهر؛ دخالتی ندارد و قانون برای شورا نگهبان مسئولیتی تعریف نکرده است.

وی ادامه داد: برای نظارت مناسب، دفتر نظارت و بازرسی در مرکز استان مازندران مستقر است و در 22 شهرستان دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات دارد که در طول سال فعالیت دارند.

رئیس هیأت نظارت انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در مازندران گفت: هر تخلف اگر مستندات کافی داشته باشد به صورت جدی مورد بررسی قرار می‌گیرد و به دستگاه قضایی ارسال می شود.

وی افزود: برگزاری سه انتخابات در یک روز نیاز به هم افزایی و مشارکت نیروی انتظامی و دستگاه قضایی دارد.

حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران نیز این انتخابات را برگ زرینی دیگر از افتخارات انقلاب اسلامی برشمرد که موجب یاس و نومیدی دشمنان داخلی و خارجی می شود ، گفت:تلاش داریم با هم افزایی،همدلی، اتحاد و یکپارچگی انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری داشته باشیم.

وی افزود: پیشگیری از جرائم و تخلفات در انتخابات و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را از وظایف هیات نظارت بر انتخابات نام برد.

گفتنی است حجت‌الاسلام علی اصغر زکوی به عنوان رئیس هیأت نظارت  و حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری، مصطفی ماشین‌چیان، محمدرضا مؤیدی و محمدعلی نیرین اعضای نظارت بر انتخابات استان مازندران هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز