خبرگزاری کار ایران

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر اعلام کرد:

افتتاح ۷ پروژه در چهارمین روز از ایام دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۱۹۵

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر از افتتاح هفت پروژه مرمت و بازسازی آبندان در روستاهای پاشاکلا، می کلا، دیزآباد، کشکا، رنگریزکلا، بایکلا و افراکتی در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مجید جعفری، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه طی دو سال متوالی رتبه یک اعتبارات استانی را کسب کرده ایم، گفت : درسال گذشته شش میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار گرفته ایم، برای پروژه های عمرانی از قبیل مرمت و بازسازی آبندان ها، لایروبی زهکش ها، کانال انتقال آب، تجهیز و نوسازی و دیوار حائل هزینه شده است.

جعفری از جذب سی و چهار میلیارد تومان از طریق سامانه سیتا برای اشتغال پایدار، مشاغل خانگی و بسته رونق تولید به کشاورزان و ارائه تسهیلات خبر داد و گفت : امروز به صورت همزمان هفت پروژه مرمت و بازسازی آبندان در روستاهای پاشاکلا، می کلا، دیزآباد، کشکا، رنگریزکلا، بایکلا و افراکتی افتتاح شدند که هزینه ای بالغ بر سه میلیارد 850 تومان هزیه شده است.

جعفری تعداد بهره برداران این بخش را 350 نفر اعلام کرد و ادامه داد : مرمت و بازسازی آب بندان ها دربیست و یک هکتار انجام شده تا آب مورد نیاز  برای شالیکاری در 225 هکتار شالیزاری به صورت مطمئن تامین و ذخیره سازی شود.

وی با اشاره به اینکه با مرمت و بازسازی این آب بندان ها حجم آبگیری به 650 هزار متر مکعب رسیده است، گفت : پیش از این، حجم آبگیری 450 هزار متر مکعب بوده است.

مجید جعفری مرمت و بازسازی آب بندان در روستای افراکتی را با شش هکتار در قالب دو قطعه و هزینه هفتصد میلیون تومانی با حجم خاکبرداری سیزده هزار متر مربع بیان کرد.

وی از افتتاح دو گلخانه لیموترش در روستاهای خرماکلا وخطیرکلا خبر داد و گفت : گلخانه خرماکلا در فضایی به مساحت چهار هزار و 800 متر مربع و هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،یک هزار و 230 نهال در این گلخانه وجود دارد و در گلخانه روستای خطیرکلا نیز هشتصد و هشتاد نهال در فضایی به مساحت سه هزار متر مربع وجود دارد که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

همچنین طرح آبیاری قطره ای نیز در روستای متانکلا با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان در سطح چهل و پنج هکتار و با هفتاد و سه بهره بردار، افتتاح شد.

در پایان نیز پل بین مزارع روستای سید ابوصالح نیز با هزینه ای بالغ بر 620 میلیون تومان افتتاح شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز