خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان مازندران خبر داد:

کلاهبرداری اینترنتی از 3600 شهروند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۶۲۱

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری متهم به کلاهبرداری اینترنتی 20 میلیارد ریالی از 3600 شهروند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سردار مرتضی میرزایی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در پی دریافت گزارش قضائی از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ساری مبنی بر کلاه‌برداری اینترنتی 30 میلیون ریالی از حساب بانکی یک شهروند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات از مال‌باخته و اقدامات اطلاعاتی و فنی، کارآگاهان پلیس فتا دریافتند، وجه سرقتی از حساب شاکی با برنامه‌ای اینترنتی (اپلیکیشن) و از طریق پایانه‌های فروشگاهی در چند شهر استان تهران برداشته‌شده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران از اخذ گزارش‌هایی مشابه در خصوص کلاه‌برداری اینترنتی از این طریق با شگرد فیشینگ به بهانه خرید شارژ از درگاه‌های جعلی بانکی و افشای اطلاعات حساب بانکی افراد خبر داد و افزود: کارآگاهان پلیس فتا در ادامه تحقیقات رد متهم اصلی پرونده را شناسایی کردند.

سردار میرزایی اظهار داشت: با شناسایی مخفیگاه متهم و با هماهنگی قضائی این فرد در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه در شهر تهران دستگیر و از محل سکونت وی کارت‌های عابر بانک، سیم‌کارت، گوشی تلفن همراه و دستگاه pos متعلق به افراد دیگر کشف شد.

وی با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه فعالیت مجرمانه بود، افزود: این فرد در ادامه با توجه به ارائه مستندات و مدارک موجود لب به اعتراف گشود و اظهار داشت؛ از مهرماه سال 98 با نام مستعار در یکی از کشورهای همسایه و از طریق شبکه‌های اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی شهروندان و برداشت غیرقانونی از حساب آنان می‌کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف اطلاعات حساب بانکی 3600 شهروند از این متهم خبر داد و افزود: این متهم تاکنون بیش از 20 میلیارد ریال از حساب بانکی شهروندان در استان‌های مختلف کشور کلاه‌برداری کرده است.

گفتنی است، متهم پس از انجام تحقیقات با قید وثیقه از سوی مرجع قضائی به زندان ساری معرفی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز