خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

شهرک صنعتی 1000 هکتاری و پتروشیمی مازندران با جدیت دنبال می شود / صدور مجوز نهایی فعالیت ۷۵ اسکله گردشگری تفریحی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۴۰۰

احمد حسین زادگان در نخسین روز از دهه مبارک فجر در جمع خبرنگاران گفت: علیرغم تحریم ها و مضایق اعتباری، تلاش ها و اقدامات خوب و موثری در توسعه مازندران در بخش های مختلف طی دو سال اخیر صورت گرفته است. ‎

به گزارش خبرنگار ایلنا،احمد حسین زادگان، مقام عالی دولت در مازندران با آغاز دهه مبارک فجر در نشست خبری و حضور مجازی سایر خبرنگاران بدلیل محدودیت های کرونایی، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام و امام شهدا، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تبریک گفت و با تبیین دستاوردهای یک سال گذشته همزمان با شیوع کرونا و محدودیت ها و تنگناهای ویژه در استان، افزود: زراعت چهار هزار هکتاری چوب که باعث رقابت کشاورزان در تمام شهرستان های استان شده، رفع مشکلات شهرک صنعتی شهید سلیمانی و افزوده شدن یک هزار هکتار به وسعت شهرک های صنعتی استان، راه اندازی فاز اول پایانه صادرات محصولات کشاورزی به ظرفیت صادرات ۲۰۰ تن در سال جاری از جمله اقداماتی بود که طی یک سال گذشته با وجود شیوع کرونا در استان دنبال شد و به ثمر نشست.

وی به صدور مجوز نهایی فعالیت ۷۵ اسکله گردشگری تفریحی در استان به عنوان یکی دیگر از اقدامات بزرگ در شرایط کرونایی اشاره کرد و یادآور شد: بر این باوریم که بخشی از توسعه مازندران باید بر مدار دریا باشد.

استاندار مازندران، آزادسازی دریا و حریم 60 متری سواحل استان را از جمله اقدامات مهم در این راستا عنوان کرد و عنوان داشت: خوشبختانه در این زمینه دستاورد خوبی داشتیم و منجر به آزادسازی قریب به ٨٧ درصد سواحل مازندران شد و در این زمینه وزارتخانه ها و نهادهای نظامی و انتظامی همکاری خوبی داشتند.

حسین زادگان گفت : پیش بینی ما این است که تا پایان دولت همه اماکنی که برای آزادسازی محدوده خود قول مساعد داده اند به تعهد خود عمل کنند.

وی ارتباط و مراودات اقتصادی با کشورهای حوزه cis و برخورداری صادرات از اتحادیه اوراسیا و تاکید بر صدور کالاهای مازندران با تعرفه حداقل یا صفر، همکاری با شرکت کشتیرانی خزر و انعقاد تفاهم نامه هایی برای تامین تجهیزات این بخش از جمله ورود این شرکت به بخش حمل و نقل دریایی با 24 کشتی برای توسعه صادرات را از جمله اقدامات مهم در یک سال گذشته برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ١٠ کشتی ما از طریق تامین اعتبار از سوی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع، مجهز به یخچال شده است.

حسین زادگان گفت: مذاکره ای هم با شرکت هواپیمایی «پارس ایر» برای پرواز مستقیم با کشورهای اوراسیا و آسیای میانه صورت گرفته و اعتبار مناسبی هم برای این امر در نظر گرفته شده است در آینده نزدیک پرواز ساری – آکتائو برقرار می شود.

استاندار مازندران حفظ تولیدات و تداوم فعالیت مجموعه های اقتصادی را از اولویت های استان برشمرد و اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی بر سر راه این مجموعه ها که با کرونا تشدید شد تلاش کردیم در کنار اولویت قرار دادن سلامت مردم نگذاریم خسارت شدیدی به بخش های اقتصادی وارد شود و فشارها به حداقل برسد.

حسین زادگان همزمانی کرونا و تحریم ها را مسبب مشکلات جدی دانست و افزود: همراهی بخش خصوصی و نهادهای تولیدی در عبور از این مشکلات موثر بود.

وی گفت: با همه اینها از آنجایی که ۶۲ درصد اقتصاد مازندران از بخش خدمات بویژه در حوزه گردشگری است، با تعطیلی ناشی از شیوع کرونا این بخش با چالش جدی مواجه شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران همراهی مردم در مهار کرونا در استان را قابل تقدیر دانست و افزود: البته عادی انگاری بخشی از مردم نیز در برهه هایی خسارات جدی برای استان به همراه داشته است.

استاندار مازندران با اعلام این که تلاش برای راه اندازی پتروشیمی در استان ادامه در برنامه بوده است همچنان با جدیت تداوم دارد، گفت: سرمایه گذار و زمین مورد نظر برای احداث این مجموعه مشخص شده و در حال حاضر در حال دریافت مجوز زیست‌محیطی است که در صورت تایید، امسال وارد فاز اجرایی می شود.

حسین زادگان، یادآور شد: این مجموعه 2000 نفر اشتغالزایی دارد و مجوز تامین خوراک آن نیز اخذ شده است و 90 هکتار زمین برای آن در نظر گرفته شده است.

استاندار مازندران همچنین به پیشرفت ساخت نیروگاه زباله سوز در مرکز استان اشاره کرد و گفت : نیروگاه زباله سوز ساری با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت قرار دارد و نسبت به ۲ سال قبل اجرای این پروژه سرعت قابل ملاحظه ای گرفت.

حسین زادگان افزود: دولت برای تسریع در ساخت نیروگاه زباله سوز ۴۰۰ هزار تنی شهر ساری حدود ۲ هزار میلیار ریال اعتبار تخصیص داد که موانع مالی برای اجرای این پروژه را برداشت.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهارداشت : نیروگاه زباله سوز نوشهر در سال جاری افتتاح شد و با بهره برداری از نیروگاه ساری بخش زیادی از مشکلات زیست محیطی استان کاهش خواهد یافت.

در آغاز این جلسه همچنین مهدی رازجویان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران از افتتاح 887 پروژه با اعتباری بالغ بر 2596 میلیارد تومان در مازندران در ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: در ایام دهه فجر امسال 72 پروژه عمرانی در استان مازندران کلنگ‌زنی می شود زیرا هدف دولت به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز