خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران:

اولویت بازگشایی راه ها در زمستان ، محورهای شریانی و اصلی است/مردم از سفر به مناطق ییلاقی و کوهستانی پرهیز کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۷۶۷۰

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت:مردم از سفر به مناطق ییلاقی و کوهستانی پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباسعلی نجفی  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت:مازندران به دلیل دارا بودن 3700 کیلومتر راه برفگیر و کوهستانی و 13 گردنه به طول 700 متر از جمله استان هایی بوده که در فصل سرد زمستان ، اجرای عملیات راهداری زمستانی در آن حایز اهمیت می باشد. 

وی افزود : از این رو این اداره کل با تمام توان و بکار گیری نیروها و امکانات و تجهیزات راهداری خود تلاش می کند تا در این فصل ، تمامی راه های ارتباطی استان باز و تردد برای کاربران مهیا باشد.

 نجفی ادامه داد : از آنجایی که این استان با سه محور شریانی و کوهستانی با پایتخت کشور متصل بوده ، در زمان بحران و شرایط جوی سنگین ، اولویت کاری مجموعه بازگشایی و مهیا بودن تردد در این سه محور بوده و پس از آن در اولویت های بعدی محورهای فرعی پر تردد کوهستانی و سپس محورهای روستایی و ییلاقی است. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران به محورهای روستایی و ییلاقی این استان اشاره کرد و افزود:1411 روستا در مازندران در ارتفاع بالای 500 متر قرار داشته که در فصل زمستان به دلیل شرایط جوی بسیار کم تردد و بدون تردد بوده که با توجه به محدودیت ها و امکانات موجود ، بازگشایی راه های آنها در اولویت سوم این اداره کل قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: از این رو در زمان بحران و شرایط بد جوی از هموطنان عزیز خواهشمندیم با توجه به هشدارها و اطلاعیه های مکرر رسانه های حقیقی و مجازی از سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی به جد پرهیز نمایند.

 نجفی خاطر نشان کرد:راهداری یک باور اعتقادی و یک تفکر مقدس است و راهدار انسانی صدیق و صمیمی و پرتلاش که رضایت خداوند سبحان ، خشنودی و آسایش خاطر  هموطنانش که در گذر شریان حیاتی کشور یعنی راه در تردد هستند را همواره تجلی اندیشه پاک و  بی آلایش خود کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران ادامه داد : با تمام موارد فوق تلاش خستگی ناپذیر راهداران این استان در زمان بحران برای بازگشایی محورهای کوهستانی اعم از اصلی ، فرعی روستایی ستودنی بوده و در اکثر مواقع با برنامه ریزی صورت گرفته ، همزمان اکیپ های مختلف در سطح تمامی این محورها در حال اجرای عملیات راهداری زمستانی و برف روبی هستند. 

گفتنی است مسافرین و رانندگان محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات از آمار و ارقام تردد در محورهای استان و کشور همچنین آگاهی از آخرین وضعیت راهها و انسدادها یا محدودیت‌های احتمالی تردد و  شرایط جوی به سایت www.141.ir مراجعه نموده و یا با تلفن گویای 141 تماس حاصل فرمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز