خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان یک ضرورت است/ انتقاد از بروکراسی حاکم بر نظام اداری

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۷۲۵

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان تاکید کرد و از از بروکراسی حاکم بر نظام اداری انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در نشست شورای زکات استان، زکات را فریضه الهی و مقدس دانست و بر تحکیم پرداخت زکات تاکید کرد و گفت: بی شک خداوند متعال انسان ها را با پرداخت زکات مامور کرده تا به نیازهای نیازمندان رسیدگی کنند که این خود از الطاف الهی به بندگان است.

وی با بیان اینکه این انقلاب، انقلاب مستضعفان و محرومان است گرفتن مناصب مدیریتی توسط مرفه هان و ثروتمندان را جایز ندانست و افزود: اگر هم مرفهی بر صندلی مدیریت دولتی نشست حداقل درد دردمندان و مستضعفان را درک کرده و یاریگر محرومان باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: آماری که در مورد شمار محرومان مطرح می شود نگران کننده است البته کمک های معیشتی و دیگر موارد خوب است اما ضرورت دارد با چاره اندیشی و راهکار درست تصمیمی اتخاذ شود تا میزان این افراد کاهش پیدا کند.

آیت الله لائینی ادامه داد: اگر چه تاسیس نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) ارائه خدمت به محرومان، مستمندان و افراد آسیب‌دیده و... است اما می طلبد رویکرد این نهادها به سمت ایجاد اشتغال و توانمندسازی تغییر کند. 

وی ضمن ابراز گله مندی از بروکراسی اداری و عبور از این معبر سخت، یادآور شد: اکنون که بستر برای ایجاد اشتغال در استان فراهم شده که بطور نمونه می توان به کشت گلخانه ای اشاره کرد اما برخی قوانین دست و پا گیر و پیچ و خم های اداری مانع از این کار می شود.

آیت الله لائینی به زمین 54 هکتاری بهشتر برای ایجاد کشت گلخانه ای اشاره کرد که به دلیل بروکراسی اداری و عدم واگذاری اکنون 18 سال است که بلاتکلیف مانده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار همکاری بیشتر مسئولان زیربط برای تسهیل در فرایند ایجاد اشتغال شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز