خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران:

پرداخت زکات در مازندران 198 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۷۱۶

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: پرداخت زکات در این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 198 درصد افزایش یافت که این مهم نقش به سزایی در محرومیت زدایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام  بشیر عالیشاه بعدازظهر امروز در شورای زکات استان با بیان اینکه زکات به عنوان یک فریضه دینی، بهترین وسیله کمک به نیازمندان و عدالت اجتماعی است،گفت: امروز این یک وظیفه جهانی برای کسانی است که دارای اخلاق و وجدان هستند اما برای مسلمانان علاوه بر اخلاق وظیفه دینی هم محسوب می شود.

وی به گزارش 9 ماهه کمیته امداد مازندران در جمع اوری زکات اشاره و تشریح کرد: درآمد کل زکات استان در سالجاری 47 میلیارد تومان بوده که نسبت به مشابه سال گذشته 198 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از میزان 41 میلیارد و 700 میلیون تومان معادل 89 درصد به فقرای استان اعم از مددجو و غیر مددجو پرداخت شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران سهم پروژه عمرانی را از زکات استان 51 میلیارد و 300 میلیون تومان معادل 11 درصد برشمرد.

وی میزان زکات واجب استان را 112 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: 40 میلیارد و 388 میلیون تومان نیز زکات مستحبی است.

عالیشاه با بیان اینکه 1600 روستای مازندران از شورای زکات 

برخوردارند که در جمع اوری زکات روستاییان به کمیته امداد کمک می کنند، ادامه داد: همچنین 19 روحانی زکات و 11 مبلغ نیز با این نهاد حمایتی همکاری دارند.

وی تصریح کرد: 295 نوعروس تحت پوشش کمیته امداد امداد از یک میلیارد و 450 میلیون تومان جهیزیه از محل زکات برخوردار شدند ضمن اینکه 300 نوعروس تحت پوشش امداد در نوبت تهیه جهیزیه قرار دارند که نیاز به همکاری بیشتر دارد.

عالیشاه ادامه داد: 287 میلیون تومان نیز برای کمک هزینه درمان و تهیه لوازم بهداشتی بیماران تحت پوشش این نهاد حمایتی از محل دریافت زکات پرداخت شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه بخشی از این زکات به مسکن مددجویان تعلق گرفت،افزود: 661 میلیون تومان برای تعمیرات 102 مسکن ، دو میلیارد و 900 میلیون تومان برای 11 مسجد، یک میلیارد تومان برای 5 حسینیه و 90 میلیون تومان برای 5 خانه عالم هزینه شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز