خبرگزاری کار ایران

ایلنا از مازندران گزارش می‌دهد؛

کم‌کاری مسئولان‌مقابله با کرونای مازندران در نظارت بر اجرای پروتکل‌ها/ افزایش تردد خودروهای پایتخت در استان/بی‌خبری مسئولان از صدور مجوز رفت‌و آمد به شهرهای شمالی توسط فرمانداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۱۱۸

شنیده‌ها حاکی است روزانه مجوز تردد چند صد خودروی شخصی از فرمانداری تهران برای استان‌های شمالی کشور از جمله مازندران صادر می شود. این در حالی است که نه تنها وضعیت چندین شهرستان این استان در حالت قرمز قرار دارد که ظاهرا ستاد مقابله با کرونا در استان هم از این موضوع بی اطلاع بوده و یا تصمیمی برای برون رفت از این بحران ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،به رغم اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان مازندران در چند هفته گذشته وضعیت شیوع همچنان صعودی است و این در حالی است که انتظار می‌رفت بعد از اعمال محدودیت‌ها شاهد کاهش مبتلایان به این ویروس منحوس در استان باشیم.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان با بیان این‌که در ماه گذشته؛ قریب به اتفاق استان‌های کشور درگیر موج و پیک سوم شدند، افزود: بر این اساس، ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های ویژه‌ای را در قالب طرح جامع مدیریت هوشمند اعمال کرد که پس از چند هفته آمار این استان‌ها روند کاهشی پیدا کرد.

او با اشاره به این‌که مازندران به خاطر مساعدت و همراهی خوب مردم، بازار و اصناف و تشدید پروتکل‌های بهداشتی در زمان درگیری غالب استان‌های کشور، وارد پیک سوم نشد، اظهار داشت: متأسفانه به خاطر عادی انگاری، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تجمعات در اشکال مختلف اکنون روند شیوع کرونا در استان افزایشی شده است و اگر رعایت نکنیم به سمت پیک سوم می‌رود.

حسین زادگان بابیان این‌که اکنون درگیری مردم عزیز ما به ویروس کرونا به نحوی خانوادگی و دورهمی شده ، گفت: تمام دستورالعمل‌ها را به فرمانداران ابلاغ کردیم و مجموعه دست‌اندرکاران ستاد تلاش داریم تا به مردم عزیز اعلام کنیم که نگران عدم رعایت الزامات بهداشتی هستیم.

او افزود: از مردم انتظار داریم؛ تصور نکنند که شرایط مثل گذشته است و در برخورد با خود و خانواده؛ در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها، سخت‌گیرانه‌تر عمل کنند.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز یکی از دلایل اصلی افزایش مبتلایان در مازندران را برگزاری شب نشینی‌ها و مهمانی‌های شب یلدا دانست و گفت:به رغم اینکه بارها درباره عدم برگزاری مهمانی‌ها در شب یلدا اطلاع رسانی و هشدار داده شد اما متاسفانه باز هم شاهد برگزاری این مهمانی‌ها و دورهمی‌ها بویم.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۴ شهر استان وضعیت قرمز و مابقی شهرهای استان وضعیت نارنجی است،افزود: تمام مشاغل به جز مشاغل گروه یک مشمول تعطیلی در شهرهای قرمز هستند.

موسوی ادامه داد: همچنین محدودیت‌های تردد نیز در شهرهای قرمز اعمال می‌شود از این رو از شهروندان درخواست داریم تا با رعایت محدودیت‌ها شاهد کاهش روند بیماری و محدودیت‌ها باشیم.

این مقام مسئول با ابراز نگرانی از سیر صعودی مبتلایان به کرونا در استان گفت:در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۱۷ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

او افزود: طی همین مدت تعداد ۱۰۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون یک‌هزار و ۱۱ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۰۷ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند.

موسوی با اشاره به نگرانی از ورود مازندران به پیک سوم کرونا، خاطرنشان کرد: به دلیل تفاوت روند همه گیری ویروس کرونا در کشور و اینکه مازندران پیک سوم نداشته و با روند ملایم افزایشی ابتلا به کرونا در استان روبرو هستیم.

او یادآور شد:  تلاش می‌کنیم تا با جلوگیری همه عوامل دخیل در شیوع بیماری، در مازندران پیک سوم اتفاق نیافتد.

سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۵ بیمار مشکوک به کرونا در استان مازندران  گفت: ۴۲ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،متاسفانه بسیاری از مردم در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا در استان مازندران نمره قابلی قبولی نگرفته اند و از طرفی به رغم محدودیت‌های ویژه و منع تردد هم نتوانسته جلوی برخی سفرهای غیرضروری پایتخت نشینان را به مازندران بگیرد و شاهد حضور این مهمان های ناخوانده مخصوصا در آخر هفته ها در ویلاها به بهانه سرکشی به خانه های دوم و البته آلودگی هوای تهران خود هستیم.

از طرفی شنیده ها حاکی از این است که هر روز شاهد صدور مجوز به صورت آنلاین برای تردد بیش از صدها خودروی شخصی  از فرمانداری تهران  برای استان های شمالی کشور هستیم و این در حالی است که ظاهرا ستاد مقابله با کرونا در استان مازندران از این موضوع بی اطلاع و یا تصمیمی برای برون رفت از این بحران ندارد.

حال باید دید مسئولان مقابله با شیوع کرونا در استان برای این مشکل بزرگ چه برنامه هایی دارند.

در حال حاضر ساری، سوادکوه شمالی، آمل و رامسر قرمز و ۱۸ شهر نارنجی هستند و هر روز بر شمار مبتلایان و جان باختگان این بیماری افزوده می‌شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز