خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ورزش و جوانان استان اعلام کرد؛

اجرای کامل پروژه‌های ورزشی مازندران؛ نیازمند 500 میلیارد تومان اعتبار/ هر شهرستان یک خانه جوان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۳۰۳

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران به 91 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان اشاره کرد و تأکید کرد که برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی استان به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و چندین دهه طول می‌کشد تا این پروژه‌ها به اتمام برسد .

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسن رنگرز امروز در نشست با اصحاب رسانه مازندران، در توضیح به وضعیت زیرساخت‌های ورزشی در استان، به 114 پروژه ورزشی افتتاح شده در هشت سال دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: تاکنون در سال جاری 4 پروژه افتتاح شد و اگر اعتبارات مصوب، تخصیص یابد 10 پروژه دیگر افتتاح خواهد شد.

وی به 270 سالن ورزشی استان اشاره کرد  و افزود: این تعداد سالن در سال‌های گذشته در قالب ماده 5 قانون الحاق 2 به بخش خصوصی اجاره داده شد تا هم درآمد ایجاد کند و هم هزینه‌های بخش خصوصی تأمین شود.

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران گفت: همچنین برخی سالن‌ها به دلیل فرسودگی قابل اجاره دادن نیستند، برخی مانند استادیوم شهید وطنی حاکمیتی هستند که تولیت آن به هیأت فوتبال قائم‌شهر داده شد.

رنگرز تأکید کرد که برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی استان به 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و چندین دهه طول می‌کشد تا این پروژه‌ها به اتمام برسد .

وی ادامه داد: اتکای صرف به منابع دولتی گره‌گشایی مشکلات حوزه زیرساختی نیست.

بهسازی و تجهیز ورزشگاه وطنی اولویت ورزش مازندران است

رنگرز به از اتفاقی که اخیرا به دلیل بارش دو روزه باران در ورزشگاه شهید وطنی رخ داد و باعث چمع شدن آب در زمین چمن شد اشاره و تصریح کرد: سالانه بخشی از اعتبارات تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای استان صرف ورزشگاه وطنی می‌شود و البته اعتبارات محدود است و میزان هزینه بهسازی، نوسازی و تجهیزات وطنی بخش قابل اعتنایی است. ضمن آنکه نگهداری استادیوم‌های ورزشی با عنایت به اینکه اعتباراتی برای نگهداری وجود ندارد، کار سختی است.

وی افزود: با توجه به باران 48 ساعته و مجموعه اقداماتی که باید هیأت صورت می‌داد و نداد، ما تقاضای به تعویق افتادن بازی را دادیم که موافق نشد. زمین چمن وطنی هیچ مشکلی ندارد اما در سال‌های گذشته به دلیل عملیات عمرانی، زهکشی زمین چمن در بخش شمالی مسدود شد و حجم بارش باعث این اتفاق شد.

آسیب باشگاه‌های ورزشی از کرونا در بودجه سال آینده دیده شود

رنگرز به فعالیت 1950 باشگاه خصوصی در استان اشاره کرد که بخش عمده‌ای از آن‌‌ها استیجاری بوده و قریب به 11ماه است که تعطیل هستند، ادامه داد: مجموعه‌ای از مربیان و مدیران بدون برخورداری از بیمه روزهای سختی را می‌گذرانند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: باشگاه‌داری شغل پردرآمدی نیست و فرد از روی علاقه به آن روی می‌آورد. لازم است که آسیب این شغل از کرونا در بودجه سال آینده دیده شود.

رنگرز افزود: شیوع کرونا سبب بروز خسارت‌های زیادی به بخش ورزش شد و بسیاری از سالن‌ها توان پرداخت اجاره ندارند.

هر شهرستان یک خانه جوان

وی به فعالیت 230 سمن دارای اعتبارنامه و فعال بودن 10خانه جوان در استان اشاره کرد و گفت: در پی این هستیم که در هر شهرستان یک خانه جوان بنا کنیم و یک سمن انتخاب شود و با همکاری اداره ورزش و فرمانداری هر شهرستان، اولین خانه‌جوان به عهده آن سمن برای پیگیری وظایف خانه‌جوان گذاشته شود.

رنگرز همچنین از اختصاص خانه تخصصی برای هیات‌های ورزشی دارای مدال با توجه به زیرساخت‌های وزشی و نیز دستگاه‌های دیگر مانند بسیج و سپاه خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز