خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آخرین وضعیت کرونا در استان گزارش می‌دهد؛

روند افزایشی کرونا در برخی از شهرستان‌های مازندران/ تداوم محدودیت‌های تردد و فعالیت مشاغل/ تعداد بستری‌های کرونایی در استان به ۱۱۴۷ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۹۵۵

در حال حاضر یک هزار و ۱۴۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی بابل و مازندران بستری هستند که حال جسمانی ۲۳۳ نفر وخیم گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران با اشاره به روند افزایشی کرونا در برخی از شهرستان‌های استان هشدار داد که اگر در اعمال محدودیت‌های کرونایی سخت‌گیری نشود، احتمال بازگشت تعطیلی برای اصناف وجود دارد.

وی تأکید کرد: محدودیت‌های تردد و فعالیت مشاغل همچنان در تمام شهرستان‌های نارنجی و زرد استمرار خواهد داشت.

استاندار مازندران گفت: فعالیت مشاغل، غیر از سطح یک تا ساعت ۱۸ مجاز است؛ ضمن آنکه ممنوعیت تردد خودرو نیز از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد اعمال می‌شود و نهادهای نظارتی نیز با متخلفان برخورد قانونی کنند.

حسین زادگان با اشاره به روند افزایشی شیوع کرونا در شهرهایی مانند آمل و رامسر، بر ممنوعیت تردد در مناطق ییلاقی تأکید کرد: راهداری و نیروی انتظامی مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا را در این مناطق به اجرا گذارند تا از انتقال زنجیره ابتلا در روستاهای استان جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه میانگین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان آمل ۱۶ درصد پایین‌تر از میانگین استانی است، از فرماندار این شهرستان خواست سختگیری بیشتری اعمال کند.

حسین زادگان از رسانه‌ها خواست خبر روند افزایشی ابتلا به کووید-۱۹ را به آگاهی مردم برسانند تا از عادی‌سازی پرهیز کنند.

وی با تأکید بر ممنوعیت هر نوع مراسم و تجمعی، برگزاری نماز جمعه در شهرستان‌های نارنجی و زرد را برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ممنوع اعلام کرد.

استاندار مازندران گفت: همچنین طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری مراسم ۹ دی‌ماه نیز باید به صورت مجازی برگزار شود.

آخرین آمار شیوع کرونا در مازندران

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۱۸ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۱۰۰  نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۹۵۳ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۹۷ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: حضور ناقلان ویروس کرونا در جمع‌های خانوادگی و تردد آنان در اماکن عمومی ، رعایت نکردن فاصله فیزیکی، عدم رعایت اصول بهداشتی و نداشتن تهویه استاندارد در محیط‌های مختلف از مهم‌ترین دلایل همه‌گیری بیماری کرونا و افزایش مبتلایان کووید۱۹ است.

سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۹۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ بیمار جدید بستری و ۹ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۳۶ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش ایلنا،در حال حاضر یک هزار و ۱۴۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی بابل و مازندران بستری هستند که حال جسمانی ۲۳۳ نفر وخیم گزارش شده است.

۱۵۷ بیمار جدید در شبانه روز گذشته شناسایی و بستری شدند.

طبق آخرین آمارها شهرستان های بهشهر، جویبار، چالوس، ساری، فریدونکنار، کلاردشت، گلوگاه، نکا، نور و نوشهر روند افزایشی ملایم دارند.

وی روند ابتلا دررشهرستان‌های سیمرغ، عباس‌آباد، محمودآباد و میاندورود را باثبات اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز