خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه تعاون مازندران مطرح شد؛

رشد ۱۷۸ درصدی تسهیلات ضروری مستمری بگیران/ارائه خدمات آموزشی رایگان به ۴۰ هزار کارگر در یک سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۱۵۱

مدیر شعب بانک رفاه کارگران مازندران برای رفع نیاز ضروری مستمری بگیران کانون تامین اجتماعی ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است که شاهد رشد ۱۷۸ درصدی بودیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سید ولی اله محققی مدیر شعب بانک رفاه کارگران مازندران بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه تابعه تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۹۲۵ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج در استان پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: برای رفع نیاز ضروری مستمری بگیران کانون تامین اجتماعی ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است که شاهد رشد ۱۷۸ درصدی بودیم.

وی از پرداخت ۲ هزار و ۷۵۴ میلیارد ریال وام قرض الحسنه در استان با رشد ۳۵ درصدی نسبت به ۹ ماهه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: در بخش های اقتصادی شامل بازرگانی، کشاورزی، صنعت، مسکن و خدمات در ۹ ماهه امسال ۲۵ هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است.

محققی بیان کرد: در طرح رفاه کالا با امضای قرارداد با ۲۲ شرکت بزرگ تاکنون ۸۷۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ۱۵ درصد پرداخت شده است.

وی  گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۴ هزار و ۴۰۰ فقره پرونده تسهیلات در استان مازندران پرداخت شده است.

ارائه خدمات آموزشی رایگان  به ۴۰ هزار کارگر در یک سال گذشته

نصراله دریابیگی دبیر اجرائی خانه کارگر مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه در استان مازندران خانه کارگر با چهار شعبه در شهرستان های بهشهر،ساری،آمل و قائم شهر در حال ارائه خدمات به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم،گفت:طبق آمار خانه کارگر مرکزی،تشکیلات خانه کارگر مازندران در سال گذشته به بیش از ۴۰ هزار کارگر خدمات آموزشی رایگان ارائه شده است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه ۲۴ شعبه در شهرستان های مازندران در حال ارائه خدمات به بازنشستگان عزیز هستند،افزود:در حال حاضر شرایط معیشتی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی اسفبار است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به شرایط تورم و گرانی در کشور گفت:متاسفانه بین درآمد کم  و مخارج حداقلی  کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی فاصله زیادی است و مقدار دریافتی اشان حتی کفاف نصف یک ماه آنها هم نمی دهد.

دریابیگی ادامه داد:این در حالی است که در مازندران بیش از ۷۰ درصد کارگران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی حداقل بگیر هستند.

وی با اشاره به مظلومیت کارگران ساختمانی گفت:متاسفانه قانون در خصوص کارگران ساختمانی به درستی عملیاتی نمی شود و انتظار می رود در این شرایط سخت معیشتی نگاه ویژه ای به این قشر مظلوم شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز