خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای مازندران:

اکثر راه های جاده ای استان ملی است/کاهش ۲۱ درصدی تصادفات جاده ای مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۳۴۵

عباسعلی نجفی گفت:طبق آخرین آمار پلیس راه استان میزان تصادفات جاده ای نسبت به یکسال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،صبح امروز عباسعلی نجفی در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز حمل و نقل رانندگان و راهداری گفت:این روز بهانه ای است برای گرامیداشت تلاش ها و فعالیت های راهداران و رانندگانی که فعالیت ها و کارهایشان در طول سال کمتر دیده می شود.

وی یکی از برنامه های اصلی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای مازندران را جوانگرایی عنوان کرد و افزود:در چند سال گذشته تلاش شد تا برای بالابردن بهره وری در کار از نیروهای جوان در کنار افراد با تجربه استفاده شود.

نجفی طول راه های جاده ای در استان را حدود ۱۰ هزار چهارصد کیلومتر اعلام کرد و گفت:ارزش ریالی این مقدار راه در مازندران بیش از ۳۱ میلیارد و دویست میلیارد تومان می باشد.

وی ادامه داد:طبق استاندارد جهانی هزینه نگهداری راه ها باید ۶ درصد از کل ارزش مادی راه ها باشد اما متاسفانه کل بودجه سالانه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان کمتر از ۱۰ درصد این ارقام است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با بیان اینکه تقریبا تمامی راه های مازندران ملی است،افزود:در چهار سال گذشته علی رغم بار ترافیکی و تردد بالا بصورت متوالی با کاهش حوادث رانندگی جاده ای همراه بودیم که این نتیجه تلاش و زحمات همکاران در راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان بوده است.

وی ادامه داد:طبق آخرین آمار پلیس راه استان میزان تصادفات جاده ای نسبت به یکسال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است.

نجفی از رشد ۸۰ درصدی اعتبارات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خبر داد و گفت:برای بالا بردن سطح کیفی راه های استان ۲ تفاهم نامه با سازمان راهداری و حمل و نقل کشور برای و رفع نقاط پر حادثه استان و همچنین استانداری مازندران منعقد گردید.

وی رقم تفاهم نامه رفع نقاط حادثه خیز استان با سازمان راهداری کشور را ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:طبق این تفاهم نامه ۷۰ درصد هزینه های این تفاهم نامه با سازمان و مابقی با اداره کل راهداری مازندران است.

نجفی همچنین از انعقاد تفاهم نامه ای دیگر برای ساخت و روکش آسفالت ۲۵۰ کیلومتر از راه های مازندران خبر داد و گفت:از این میزان ۱۷۵ کیلومتر مربوط به ساخت و ۷۵ کیلومتر برای روکش آسفالت راه های استان در نظر گرفته شده است‌.

از آغاز سال جاری طبق مصوبه مجلس دهم و دستور وزیر راه و شهرسازی مسئولین ساخت راه و روکش آسفالت روستاهای استان هم بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها قرار گرفته است و این در حالی است که هیچ اعتبار استانی برای این کار در نظر گرفته نشده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز