خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

دورهمی های شب یلدا کنترل نشود کرونا اوج می گیرد/پرهیز از دورهمی های خانوادگی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۵۰۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مردم هشدار داد در صورت برگزاری تجمع‌ های شب یلدا ممکن است شاهد اوج دوباره کرونا در استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید عباس موسوی امروز در نشست حوزه و دانشگاه که به ریاست آیت الله محمدی لایینی برگزار شد به پاندمی کووید 19 اشاره  و در تشریح وضعیت استان مازندران گفت: هم اکنون که کشور در پیک سوم کرونا به سر می برد استان مازندران هنوز وارد اوج پیک نشده است اما شیب ملایم رو به بالا داریم.

وی افزود: در استان های شمالی هنوز پیک سوم شیوع کرونا اتفاق نیفتاده است اما در چند هفته اخیر این شیب ملایم و رو به بالاست که محدودیت های کرونایی را در برخی از شهرهای استان در پی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  با اشاره به در پیش بودن شب یلدا از مردم خواست که از دور همی در این شب پرهیز کنند.

وی ادامه داد : همچنین باید توجه داشت با کاهش دمای هوا نباید تمامی درها را ببندیم حتماً باید محیط منزل و کار و… تهویه شود؛ بستن درها و کاهش دما می‌تواند خطرآفرین باشد.

موسوی تاکید کرد که در صورتی که افراد رفتارهای درست نداشته باشند و در ازدحام‌ ها حضور پیدا کرده و پروتکل‌ ها را رعایت نکنند اثرات آن دامنگیرشان می شود.

در طول دوران اپیدمی کرونا سه پیک در کشور رخ داده است؛ پیک اول در فروردین و اواخر اسفند، پیک دوم در خرداد و تیر بروز کرد و پیک سوم از اواسط شهریور شروع شده که همچنان درگیر آن هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز