خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزبستی مازندران خبر داد:

500میلیارد ریال برای اشتغال جامعه هدف بهزیستی اختصاص داده شد/ واگذاری 513 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۹۴۰

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت : در حوزه اشتغال زایی و کمک به اشتغال 500 میلیارد ریال تسهیل گری اشتغال داشتیم که 1500 نفر از این تسهیلات بهره مند شدند ضمن آنکه بیش از 60 درصد از مشاغل بهزیستی پایدار بوده و حفظ شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد گوهردهی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته افراد دارای معلولیت برگزار شد، حوادث ترافیکی و حوادث ناشی از کار را بیشترین علل بروز معلولیت در استان برشمرد و گفت: البته برخی از معلولیت ها ناشی از اختلالات است که باید به درستی شناسایی شود.

وی با بیان اینکه تمام افراد دارای دو معلولیت و چند معلول تحت بررسی رایگان مشاوره ژنتیک و در صورت نیاز انجام آزمایشات ژنتیکی قرار خواهند گرفت، افزود: این طرح تا پایان سال 1400 اجرایی می شود.

مدیرکل بهزبستی مازندران به طرح غربالگری شنوایی و بینایی اشاره کرد که در آن غربالگری بینائی وشنوائی کودکان 3 تا 6 سال بصورت رایگان انجام می شود. 

وی اعلام کرد : سال 98 در حوزه غربالگری نوزادان در بخش شنوایی بیش از33 هزار و 800 نوزاد پایش و برخی از نوزادان دارای مشکل به سطح بالاتر ارجاع شدند.

گوهردهی ادامه داد: در این پایش 52 مورد از نوزادانی که اختلالات شدید شنوایی داشتند، شناسایی شدند که با غربالگری از بروز اختلالات ناشنوایی در این کودکان جلوگیری شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران به بیماری تنبلی چشم اشاره کرد و توضیح داد: در این طرح بیش از 100 درصد از نوزادان و جامعه هدف تحت پوشش قرار گرفتند و بیش از 108 هزار کودک3 تا 6 سال تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

گوهردهی به طرح غربالگری ژنتیک در سازمان بهزیستی اشاره و آن را جلوگیری از بروز معلولیت دانست و گفت: بیش از پنج هزار و 400 خانوار استان از مشاوره های ژنتیک برخوردار شدند  که از این تعداد  بیش از 2 هزار  و 787 خانوار دارای معلول بودند.

وی پیشگیری و توانمند سازی را رسالت و هدف مهم بهزیستی عنوان کرد و افزود: از سال 92 تاکنون در حوزه مسکن چهار هزار و 167 واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت تسهیل گری کردیم.

مدیر کل بهزیستی مازندران اعتبار اجرای این طرح را بیش از 28 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امسال نیز بنا داریم برای 400خانوار در حوزه مسکن تسهیل گری کنیم.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 513 واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان ساخته و تحویل شده است،ادامه داد: 133 واحد از این خانه ها به مناسبت روز جهانی معلولین در قالب طرح واگذاری کشوری به مددجویان بهزیستی مازندران تحویل شد.

گوهردهی به پویش سقف همدلی اشاره کرد و خواستار حمایت خیران برای تکمیل واحدهای مسکونی 30تا 90 درصدی شد.

وی حوزه اشتغال زایی و کمک به اشتغال جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و ادامه داد: برای بیش از هزار و 299 نفر از افراد تحت پوشش حق بیمه سهم کارفرما را پرداخت کردیم.

مدیر کل بهزیستی مازندران افزود: 500 میلیارد ریال تسهیل گری اشتغال داشتیم که 1500 نفر از این تسهیلات بهره مند شدند ضمن آنکه بیش از 60 درصد از مشاغل بهزیستی پایدار بوده و حفظ شدند.

گوهردهی مناسب سازی معابر را از ضروریات دانست و با اعلام نارضایتی از وضعیت مناسب سازی گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه های مربوطه مناسب سازی در شرایط بهتری قرار گیرد.

وی عنوان کرد: برای بیش از 350 نفر از معلولان در حوزه خودرو و مسکن مناسب سازی انجام شد و در حوزه اماکن عمومی و ساختمان های اداری نیز تلاش هایی صورت گرفته است.

گوهردهی یادآور شد:در اجرای ماده‌های هفت و 27 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت شامل موارد مربوط به پرداخت حق پرستاری و پرداخت کمک هزینه معیشت به میزان حداقل دستمزد سالانه،  اقدامات عملی صورت گرفت همه پرستاران از حق پرستاری برخوردار شدند.

مدیر کل بهزیستی مازندران از افزایش مبلغ حق پرستاری معلولان خبر داد و گفت: هزار و 867 خانوار تحت پوشش بهزیستی از حق پرستاری معلولان برخوردار شدند که این تعدادقبل از این 400 خانوار بود که در هفته معلولین هزینه نگهداری معلول 4.5 برابر افزایش پیدا کرد.

گوهردهی گفت: 27 مرکز شبانه روزی در حوزه توانبخشی فعالیت می کنند که بیش از 1600 نفر از جامعه هدف در این مراکز نگهداری می شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز