خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن لوازم خانگی ایران تصریح کرد:

برگزاری موفقیت‌آمیز نمایشگاه هامکس 1402 با محوریت جوانان، بانوان و کاهش اثر تحریم بر اقتصاد ایران+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۷۸۴

دبیر انجمن لوازم خانگی ایران، برگزاری بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی هامکس را با محوریت جوانان، بانوان و کاهش اثرات تحریم‌های اقتصادی، موفقیت‌آمیز اعلام کرد و افزود: نمایشگاه هامکس 1402 کمی متفاوت‌تر از نمایشگاه‌های قبلی بود و هدفمندتر برگزار شد.

عباس هاشمی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، به تشریح محورهای هامکس 1402 پرداخت و گفت: امیدآفرینی و کاهش مهاجرت در بین جوانان، نخستین محور نمایشگاه صنعت لوازم خانگی بود. محور دوم هم با تاکید بر نقش زنان ایرانی در گردش اقتصادی این صنعت اعلام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده مصرف‌کنندگان صنایع لوازم خانگی را خانواده‌ها با محوریت بانوان تشکیل می‌دهند، بنابراین نقش زنان را پررنگ‌تر کردیم و به بانوان جایگاه ویژه‌ای اختصاص دادیم. در همین راستا در مراسم افتتاحیه نیز دانش‌آموزان دختر سرودی را خواندند یا اینکه یک سری خانم‌های مدیر شرکت‌های دانش‌بنیان در مراسم افتتاحیه برنامه اجرا کردند.

هاشمی، کمک به گردش اقتصادی این صنعت را سومین محور هامکس 1402 بیان کرد و افزود: در این بخش هم بر نقش صنایع لوازم خانگی در کاهش اثرات تحریم در راستای اقتصاد مقاومتی تاکید کردیم.

وی ادامه داد: صنعت لوازم خانگی در دوران تحریم‌ توانسته است از این گردنه به سلامت عبور و نیازهای کشور را تامین کند، همچنین عمق ساخت داخل را تعمیق بخشید و بسیاری از رشته‌های صنعتی آن را توسعه داد.

به گفته هاشمی، در این نمایشگاه برنامه‌هایی مانند تور دانشجویی و دانش‌آموزی با شرکت ۲۰۰۰ نفر از دانشگاه‌های سراسر کشور و 1000 نفر از دانش‌آموزان با توافقی که با وزارت آموزش و پرورش انجام شد، به اجرا درآمد تا در محیط صنعت قرار گیرند.

وی گفت: با مرکز علمی جهاد دانشگاهی نیز قراردادی بستیم که کاریابی یا ایجاد زمینه همکاری برای جذب دانشجویان فارغ التحصیل در بخش صنعت لوازم خانگی اتفاق بیفتد. به این‌ترتیب سعی کردیم ارتباط قوی و مداومی را بین صنعت لوازم خانگی و دانشگاه ایجاد کنیم که نقطه عطف آن نمایشگاه امسال بود.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی، با اشاره به حضور۳۱۳ واحد صنعتی در هامکس 1402، اظهار کرد: به دلیل کاهش مساحت نمایشگاهی توانسیم ۲۶۳ شرکت را در داخل سالن‌ها جانمایی کنیم و تنها ۱۷ شرکت در فضای باز نمایشگاه حضور داشتند. تعداد نمایندگی‌های خارجی هم به رقم ۱۴ رسید و ۱۹ شرکت خارجی هم به صورت مستقیم در این رویداد بین‌المللی حضور یافتند.

هاشمی، به موضوع ممنوعیت واردات نیز اشاره کرد و گفت: از آنجایی که حدود ۱۰۰ درصد تولیدکنندگان صنعت لوازم خانگی، از بخش خصوصی هستند بنابراین برای تقویت و حمایت یک صنعت قطعا یک دوره قرنطینه و دوره‌ای کافی است.

وی افزود: ما یک دوره ممنوعیت را پشت سر گذاشتیم اما واقعیت این است که انجمن هم اعتقاد دارد این برای یک دوره محدود باید باشد و واردات هوشمندانه و هدفمند با اجرای تمام سازوکارهای دیگر باید از سر گرفته شود.

 هاشمی تصریح کرد: واقعا حمایت دولتی انجام شد ولی این دوره بحث ممنوعیت واردات هم به خاطر حمایت از لوازم خانگی بود و اگر بخواهیم صادقانه بگوییم ممنوعیت واردات به دلیل محدودیت‌های ارزی هم بود.

وی افزود: همزمان یکسری سازوکارهایی باید در کنار ممنوعیت‌ها با ایجاد یک مرکز واحد راهبری و فرماندهی برای این صنعت در کشور اجرا شود. متاسفانه همزمان با اعملا ممنوعیت واردات، شاهد ناهماهنگی‌هایی در میان دستگاه‌های اجرایی مختلف هستیم که به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند.

هاشمی گفت: برای نمونه اداره گمرک، وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی با اجرای سیاست‌های مختلف موجب ناهماهنگی‌هایی در این صنعت شدند که امیدواریم، بزودی حل و فصل شوند.

مصاحبه و تنظیم: مولود غلامی

 

حجم ویدیو: ۹۸.۴۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۵۵ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز