خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان:

معضل بیکاری جوانان لرستان با مشارکت کارآفرینان حل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۷۰۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: معضل بیکاری جوانان تحصیل کرده استان با مشارکت کارآفرینان حل می‌شود و دولت به تنهایی نمی‌تواند در این عرصه موفق باشد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، اسد عبدالهی در سیزدهمین جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر لرستان با اشاره به اینکه در لرستان طی ۴ دهه گذشته تغییرات اساسی ایجاد شده است، هم مثبت هم منفی، اظهار داشت: در حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تغییرات مثبتی داشته ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی استان تغییرات اساسی ایجاد شده است، در حوزه داروسازی یکی از قطب‌های کشور هستیم، تصریح کرد: در بخش کشاورزی هم در پرورش ماهیان سردآبی رتبه نخست را داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان یادآور شد: بهترین باغات متمرکز انار و انجیر سیاه را در کشور داریم، در حوزه زیرساختی هم تغییرات اساسی در لرستان به وجود آمده و پاسخگوی بخشی از نیازهای استان است.

عبدالهی با اشاره به اینکه پایه و اساس کارها باید فکر و کارآفرینی و تغییر باشد، اظهار داشت: ما نسبت به آینده استان خیلی خوشبین و امیدواریم، بهترین شرایط آب و هوایی، پوشش گیاهی، آب، منابع انسانی و وفادارترین نیروها را داریم.

وی یادآور شد: عده‌ای اعتقاد دارند فرهنگ کار کردن در استان ما ضعیف است، اما اینچنین نیست، زمانی که شرایط برای کار فراهم می‌شود نیروهای استان با سخت کوشی فعالیت می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان با بیان اینکه یکی از زمینه‌هایی که برای افق پیش روی استان مؤثر است، مسئله گردشگری و جاذبه‌های طبیعی است، تصریح کرد: روزانه نزدیک به ۱۸ هزار نفر تنها از یک جاذبه گردشگری استان دیدن می‌کنند.

عبدالهی با تاکید بر اینکه در کنار موارد مثبت، تغییرات منفی نیز در استان داشته ایم، مانند بیکاری جوانان تحصیل کرده و یا آسیب‌های اجتماعی، افزود: نیاز روحی افراد به کار کردن صد برابر نیاز مادی است، زمانیکه فرد شاغل باشد احساس غرور و مفید بودن برای جامعه دارد.

وی گفت: باید بستر اشتغال افراد بیکار را فراهم کنیم و اعتقاد داریم کارآفرینان می‌توانند مشکلات این حوزه را حل کنند.

انتهای پیام/
فاطمه چراغی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز