خبرگزاری کار ایران

اجرای برنامه ملی عملیاتی مدیریت پلنگ ایران در لرستان

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۸۰۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان، از ضرورت همکاری های فراسازمانی برای اجرای موثرتر برنامه های حفاظتی در حوزه حیات وحش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند با اشاره به اینکه بخشی از مکاتبات مربوط به برنامۀ ملی عملیاتی حفاظت و مدیریت پلنگ در ایران با صلاحدید دفتر تخصصی حفاظت و مدیریت حیات وحش، از تاریخ 30/07/98 به این اداره کل سپرده شده است، از اجرایی شدن این برنامه پس از قریب به سه سال وقفه در اجرای آن خبر داد.

وی افزود، این برنامه در پایان سال 1394 تکمیل و به منظور اجرا ابلاغ شده بود که اخیرا اجرایی شدن آن طی طرحی تحت عنوان مشاوره و نظارت راهبردی بر اجرای برنامۀ عمل پلنگ ایرانی در معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در دست اقدام می باشد.

فتحی ادامه داد با توجه به گستردگی موضوعات مدیریتی مربوط به پلنگ ایرانی و پراکنش آن در قریب به کلیه استان های کشور، این برنامه یکی از طرح های کلیدی در حوزه حیات وحش است که اجرایی شدن آن به حفاظت موثرتر طیف وسیعی از سایر گونه های گیاهی و جانوری نیز کمک شایانی می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان در این رابطه گفت، طی هفته گذشته، سه برنامه آموزشی تخصصی در محل مجموعۀ اجتماعی و فرهنگی امام علی (ع) برگزار شد که ضمن پرداختن به برخی موضوعات آموزشی تعیین شده در برنامۀ ملی، نقش سایر سازمان ها و نهادهای دست اندرکار در این زمینه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فتحی افزود، در این برنامه همچنین  علی سلاجقه و مهدی قربانی از استادان دانشگاه تهران و فرزام پوراصغر سنگاچین، رئیس گروه امور برنامه ریزی، نظارت و آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه کشور، توضیحاتی در خصوص موضوعات مربوطه ارائه نکردند.

وی با اشاره به اصل پنجاهم قانون اساسی کشور و قانون برنامۀ پنجساله توسعه ششم در خصوص نظارت سازمان حفاظت محیط زیست بر اثرات برنامه های توسعه ای و لحاظ کردن ضوابط و معیارهای پایداری محیط زیست، همچنین وظیفه ذاتی این سازمان برای حفاظت از گونه‌های حیات وحش کشور به عنوان سرمایه‌های ملی، بر لزوم همکاری فراسازمانی برای حفاظت موثر از گونه‌های حیات وحش و بالاخص پلنگ ایرانی، تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز