خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان خبر داد:

اختصاص ۷۶۵ میلیارد ریال به بازسازی برق مناطق سیل زده لرستان

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۸۱۹

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان از اختصاص ۷۶۵ میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و بهسازی خطوط انتقال برق در مناطق سیل زده استان خبر داد.

به گزارش ایلنا لرستان، فریدون خودنیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته، این میزان اعتبار به این مناطق اختصاص یافته که تاکنون ۲۶۰ میلیارد ریال با اجرای پروژه های مختلف جذب شده است.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و اجرای طرح‌های مختلف مابقی این اعتبارات تا پایان خردادسال آینده جذب می شود.

خودنیا اضافه کرد: این اعتبار در راستای راه اندازی شبکه های فشار متوسط، ایجاد پست های هوایی و ایجاد شبکه فشار ضعیف در مناطق سیل زده و یا روستاهای تخریب شده هزینه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به طراحی سایت های برق رسانی در برخی مناطق روستایی و شهری در شهرهای پلدختر و معمولان نیز اظهار داشت: شبکه برق رسانی به روستاهای چم مهر، بابازید، مناطق سیل زده داخل شهر پلدختر و برخی روستاهای چگنی به دلیل طراحی جدید شبکه توزیع و جابجایی این روستاها در دست اجرا بوده و یا به اتمام رسیده و هم اکنون در اغلب نقاط دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد این پروژه ها هستیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر اعتبارات یاد شده، در مناطق روستایی پشت سد سیمره(منطقه رودبار) نیز به دلیل بالا آمدن سطح آب، روستا های این منطقه باید جابجا شوند و این امر باعث جابجایی خط برق رسانی شده است که اجرای این پروژه از محل اعتبارات پرداخت شده از وزارت نیرو به مبلغ ۷۸ میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی گفت: این روستاها در گذشته از سمت ایلام برق‌دار شده بود که با برنامه ریزی جدید بیش از ۳۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط، پست هوایی و شبکه فشار ضعیف اجرا شده و یا در حال اجرا است.

خودنیا اضافه کرد: بر اساس این برنامه ریزی،  شرکت آمادگی دارد در صورت جابجایی روستاها و یا ایجاد سایت جدید روستایی در مناطق سیل زده، عملیات برقرسانی را در اسرع وقت انجام دهد.

انتهای پیام/
الهام قاسمی نیایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز