خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زنان و خانواده استانداری لرستان:

۷۵۰۰ کودک در لرستان از سوءتغذیه رنج می‌برند

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۳۱۸

مدیرکل زنان و خانواده استانداری لرستان، تعداد کودکانی که در لرستان از سوءتغذیه رنج می‌برند را ۷۵۰۰ نفر عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از لرستان، ناهید پرویزپور در هجدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در خرم آباد، اظهار کرد: از جمعیت یک میلیون و۷۶۰ هزار و ۶۴۹ نفری لرستان،  ۵۳۵ هزار و ۵۷۳ کودک بین سنین صفر تا ۱۸ سال هستند.

وی افزود: کودکان ۳۰ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند که از این میزان ۵۲ درصد پسر و ۴۸ درصد دختر هستند.

پرویزپور تصریح کرد: در لرستان کودکان کار توسط بهزیستی و اداره کار شناسایی شدند که عده‌ای شناسنامه‌دار هستند و خدمات به آن‌ها ارائه می‌دهند و تعدادی هم پشت نوبت هستند که در معرض آسیب ‌های مختلفی هستند که می‌توان به فرار آنان از مدرسه، خشونت ‌های اجتماعی و کودک همسری اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: کودکانی که از سوءتغذیه در استان رنج می‌برند ۷۵۰۰ نفر هستند که توسط علوم پزشکی و کمیته امداد خدمات خوبی به آن‌ها ارائه می‌شود.

پرویزپور با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۵۴ هزار و ۹۱۹ نفر کودک زیر ۵ سال در استان داریم، گفت: چالشی که با آنها مواجه‌ایم این است که اکثر این کودکان در مناطق محروم و صعب‌العبور هستند و دسترسی به آنها راحت نیست.

انتهای پیام/
الهه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز