خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان:

بهره‌برداری از سه پل استراتژیک شهرستان سیل‌زده پلدختر تا خردادماه سال آینده

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۷۳۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با بیان اینکه در شهرستان پلدختر سه پل در سیل فروردین‌ماه تخریب شدند، گفت: امیدواریم این پل‌ها تا خردادماه سال آینده به بهره‌برداری برسند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، گودرز امیری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بین پل‌های شهرستان پلدختر که تخریب شده‌اند تعمیر و احیای سه پل از ضرورت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: پل روستای کیان‌آباد یکی از آن‌هاست که نقطه اتصال چند روستاست و تجهیزات نصب آن انتقال داده شده و مراحل نصب امروز شروع می‌شود که در این رابطه راهداری نیز قول دادند تا یک ماه دیگر این پل به بهره‌برداری برسد.

وی در رابطه با پروژه پل پران پرویز گفت: ماشین‌سازی اراک به عنوان پیمانکار این پروژه انتخاب شده و عرشه پل در حال آماده‌سازی است؛ کارگاه تجهیزات کوله پل نیز آماده شده و به موازات عرشه این قسمت از پل نیز آماده می‌شود و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حداکثر تا یک ماه بعد از عید سال ۹۹ آماده شود.

امیری ادامه داد: پیمانکار پل بابازید نیز انتخاب شده و دارای برنامه زمان‌بندی شش‌ماهه است که امیدواریم تا پایان خردادماه به بهره‌برداری برسد.

معاون عمرانی استاندار لرستان با اشاره به اینکه مسیر خرم‌آباد پل‌دختر یکی از مسیرهایی پرتردد استان است که حدود ۳۰ کیلومتر از آن ایمن نیست و زمان و اعتبار نیاز دارد که به ایمنی موردنظر برسیم، عنوان کرد: ایجاد دیواره حفاظتی این ۳۰ کیلومتر حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد از طرفی لایروبی رودخانه نیز باید انجام شود که رئیس راهداری کشور قول دادند تا پایان هفته با ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در این زمینه به ما کمک کنند که لایروبی انجام و آب از ریشه جاده به مسیری دیگر منتقل شود.

وی تصریح کرد: برای این مسیر جاده جایگزین در نظر گرفته شده است که تا زمانی که به بهره‌برداری برسد زمان بر است، ضمن اینکه جاده فعلی مسیر دسترسی بسیاری از شهرها و روستاها و باید برای همیشه ایمن‌سازی شود.

امیری با اشاره به اینکه در بخش مردمی مسکن و کشاورزی در استان کار به خوبی پیش می‌رود ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز تا اکنون ۱۸ هزار پرونده با مبلغ ۷۰ میلیارد تومان نهایی شده و کار به سرعت در حال پیشرفت است.

معاون استاندار لرستان تأکید کرد: تنها در زیرساخت‌ها مشکل داریم که امیدواریم با تخصیص اعتبارات دولتی بتوانیم به آن سرعت ببخشیم.

 

انتهای پیام/
فاطمه چراغی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز