خبرگزاری کار ایران

به منظور برآورد جمعیت حیات وحش انجام می شود ؛

آغاز سرشماری حیات‌ وحش در لرستان

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۸۵۲

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از آغاز سرشماری حیات‌ وحش در مناطق تحت مدیریت استان خبر داد.

مهرداد فتحی بیرانوند در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به منظور برآورد جمعیت حیات وحش، اطلاع از زاد و ولد آنها، بررسی وضعیت حفاظتی گونه‌های تحت حفاظت و مقایسه آمار جمعیتی این گونه‌ها نسبت به سال‌های قبل، سرشماری حیات‌وحش در مناطق تحت مدیریت استان و در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد آغاز شد.

وی افزود: این سرشماری با حضور پرسنل اجرایی یگان حفاظت محیط‌ زیست استان، کارشناسان، معتمدین محلی، سمن‌های زیست‌محیطی و متخصصان انجام می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اشاره به تنوع زیستی بالای استان، بیان کرد: با توجه به اقدامات خوبی که در سال‌های اخیر برای احداث پاسگاه‌ها، بالابردن ضریب حفاظت، فرهنگ‌سازی و برخورد با متخلفان و شکارچیان غیرمجاز صورت گرفته است، امیدواریم شاهد افزایش جمعیت گونه‌های جانوری نظیر کل، بز، قوچ و میش در این مناطق باشیم.

فتحی بیرانوند اضافه کرد: در این سرشماری گونه‌های شاخص حیات‌وحش نظیر کل، بز، قوچ، میش، خرس و پلنگ در سطح مناطق تحت مدیریت استان شمارش می‌شوند.

وی گفت: پس از بررسی آمار و اطلاعات در خصوص تعداد، ترکیب سنی و جنس جمعیت‌های موجود و نیز وضعیت زیستگاه‌ها نسبت به ارتقا وضعیت موجود برنامه‌ریزی خواهد شد.

 

انتهای پیام/
الهه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز