خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه لرستان :

پژوهش ها اثرگذار، تقاضامحور و کاربردی باشند

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۸۳۸

رئیس دانشگاه لرستان گفت: پژوهش ها باید اثرگذار، تقاضامحور و کاربردی باشند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، خسرو عزیزی در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان لرستان که با حضور استاندار لرستان در دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات و چالش های جامعه، رفع شوند باید تلاش کنیم پژوهش ها و تحقیقات، از نوع اثرگذار، تقاضامحور و کاربردی باشند و بتوانند مشکلی را رفع کنند.

وی افزود: هر سال یک هفته به عنوان هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده است که برای تکریم پژوهشگران و فناوران و اهمیت دادن به موضوع پژوهش و فناوری است.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: دانشگاه‌ها آمادگی دارند که بازوی توانمند دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی باشند تا بتوانند چالش‌های شان را رفع کنند؛ دانشگاه باید اثرگذار، برون نگر و جامعه محور باشد؛ حضرت امام (ره) می فرمایند اگر دانشگاه ها اصلاح شوند جامعه اصلاح می شوند؛ دانشگاه باید در جهت رفع معضلات و چالشهای جامعه، فعالیت اثرگذار داشته باشد.

عزیزی افزود: پایان نامه‌های دانشجوی باید از نوع تقاضامحور و اثرگذار برای رفع معضلات جامعه باشند؛ مدیران بخش اجرایی و بخش خصوصی باید کمک کنند تا ارتباط بین دانشگاهها و جامعه، نهادینه شود؛ از پتانسیلهای دانشگاهی برای رفع چالش‌های جامعه، باید استفاده شود و متقابلاً دانشگاه نیز از تجربیات و توانمندی‌های بخشهای اجرایی و خصوصی استفاده کند.

20 آذرماه، همزمان با هفته پژوهش و فناوری، با حضور سیدموسی خادمی، استاندار لرستان و رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری، قاسم ولیزاده، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، خسرو عزیزی، جانشین ستاد هفته پژوهش و فناوری و رئیس دانشگاه لرستان، مدیران دانشگاهها، دستگاههای اجرایی و ادارات استان، از پژوهشگران و فناوران برتر استان لرستان در محل سالن اجتماعات شهید علیرضا فرجی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان تجلیل شد.

 

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز