خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد :

توزیع واکسن آنفلوانزا در لرستان / مشکلی بابت دارو وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۷۱۲

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: واکسن آنفلوانزا در استان به‌صورت کامل در داروخانه‌های دولتی و منتخب بخش خصوصی وجود دارد که و تاکنون ۱۱ هزار قرص ضدویروس آنفلوانزا وارد استان شده و 8 هزار از این دارو در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی تحت نظارت معاونت بهداشتی دانشگاه توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان،  امین حسنوند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته دو میلیارد تومان اعتبار برای تامین داروی بیماران خاص هزینه شده است.

وی بیان کرد: جهت حمایت از این بیماران با هماهنگی‌های که با استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی انجام شد، از وزیر بهداشت درخواست کمک‌هزینه بیماران صعب‌العلاج با توجه به محرومیت استان داشتیم که با رایزنی‌های انجام‌شده با معاونت غذا و داروی کشور احتمال دارد این کمک‌هزینه دوباره برقرار شود.

حسنوند گفت: بعضی داروهای قاچاق در استان وجود دارد و داروخانه‌هایی هم هستند که این داروها را توزیع می‌کنند که با هماهنگی تعزیرات حکومتی و اداره اماکن و کارشناسان معاونت غذا و دارو این داروخانه‌ها شناسایی و مطابق با قوانین از هفته آینده با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

‌ وی با اعلام این‌که هفته آینده هم چند داروخانه متخلف در این رابطه پلمب می‌شود، افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه خریدوفروش داروی قاچاق، موارد را به معاونت غذا و دارو اطلاع دهند.

معاون غذا و دارو لرستان در خصوص دونرخی بودن قیمت بعضی داروها گفت: علت این امر به نوع برند دارو و اروپایی و شرقی بودن مواد اولیه آن و یا فاکتور زمان خرید آن بستگی دارد.

وی افزود: واکسن آنفلوانزا در استان به‌صورت کامل در داروخانه‌های دولتی و منتخب بخش خصوصی وجود دارد که و تاکنون ۱۱ هزار قرص ضدویروس آنفلوانزا وارد استان شده و 8 هزار از این دارو در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی تحت نظارت معاونت بهداشتی دانشگاه توزیع شده است.

 

انتهای پیام/
معصومه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز