خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد:

۱۴ بیمار مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان‌های لرستان بستری شدند

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۷۴۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۱۴ مورد بیمار مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان‌های این استان بستری شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، محمدرضا نیکبخت در گفت وگو با خبرنگاران گفت: تاکنون ۱۴ مورد بیمار بستری مبتلا به آنفلوانزا در سطح استان لرستان داشته ایم.

وی با بیان اینکه این تعداد از بین ۱۸۷ مورد مشکوک به آنفلوانزا که بستری بوده اند ثبت شده است، اظهار کرد: این بیماران تحت درمان کامل هستند و مشکل خاصی از این جهت وجود ندارد.

نیکبخت تصریح کرد: خوشبختانه آمار آنفلوانزا در لرستان نسبت به سایر نقاط کشور وضعیت قابل قبولی دارد.

وی با اشاره به این موضوع که مصرف آنتی بیوتیک روی آنفلوانزا تأثیری ندارد، گفت: از هم استانی‌های عزیز انتظار داریم در موارد مشکوک از خود درمانی اجتناب کرده و حتما به پزشک مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: تزریق واکسن برای افرادی که هنوز مبتلا نشده اند و جلوگیری از شیوع بیماری بسیار تأثیرگذار است.

نیکبخت با تأکید بر این که مراقبت برای برخی افراد ضروری تر است، گفت: سالمندان، مادران باردار، بیماران نقص سیستم ایمنی و سرطانی، بیماران دیابتی، قلبی عروقی، تالاسمی و بیمارانی که به هر دلیل داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند مانند پیوند عضو در اولویت مراقبت قرار داشته و باید با نظر پزشک اقدام به تزریق واکسن کنند.

وی همچنین شستشوی دست ها با آب و صابون در زمان ورود به منزل و استفاده از ماسک در افراد بیمار را اصولی مهم در پیشگیری از این بیماری دانست و ادامه داد: اگر فردی از شهروندان و یا فرزندانشان به بیماری مبتلا شود حد المقدور تا زمان بهبودی به محل کار یا مدرسه مراجعه نکند.

انتهای پیام/
آرین شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز