خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

پایان عملیات مرمت پل کلهر شهرستان پلدختر

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۶۱۸

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از اتمام عملیات مرمت و نجات بخشی پل کلهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از لرستان، سید امین قاسمی از اتمام عملیات مرمت و نجات بخشی پل کلهر خبر داد و گفت: کلهر یکی از بناهای عظیم لرستان و کشور در حوزه پل های تاریخی است که بر اثر سیل فروردین ماه 98 به بخش هایی از پایه های آن خساراتی وارد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان اظهار داشت: این اداره کل در راستای اهداف سازمانی خود، عملیات حفظ و بازسازی پایه آسیب‌دیده از سیل اخیر پل تاریخی کلهر را با اعتباری بالغ بر 350 میلیون ریال به صورت امانی در دستورکار قرار داد.

قاسمی عنوان کرد: در مرحله پایانی عملیات مرمت پل کلهر که با هدف نجات بخشی پایه آسیب دیده از خطر احتمالی انجام گرفت، مساحتی در حدود تقریبی  200 متر مربع از بنای مذکور که بخش هایی از بستر، بدنه و آبشکن را شامل می شود با استفاده از مصالح و ملات سنتی مرمت و بازسازی شد.

وی در پایان  بیان داشت: برای انجام عملیات مرمت پل کلهر ضمن بهره گیری از هنر معماری سنتی به منظور حفظ اصالت و نمای ظاهری بنا، از مصالحی مانند ملات سنتی، گچ نیمکوب و سنگ های پاکتراش که از معادن منطقه تهیه و استخراج شد، استفاده شده است.

انتهای پیام/
محمد باقر شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز