خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری لرستان:

حفر ۶ حلقه چاه آب در پلدختر و معمولان

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۵۳۲

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری لرستان با اشاره به حفر 6 حلقه چاه آب درپلدختر و معمولان گفت: خطوط مقاوم در برابر حوادث جایگزین خطوط قبلی آب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، حمیدرضا کرموند در جمع خبرنگاران  اظهار داشت: در سیلاب امسال مشکلاتی در حوزه آب شهرستان پلدختر و معمولان ایجاد شد به طوری که خط انتقال و تاسیسات آب معمولان تخریب و دچار خسارت شدند که هم اکنون خط جایگزین خط انتقال آب معمولان درحال اجراست.

وی افزود: در همان روزهای اول پس از سیل، خطوط جایگزین انجام شد و هم اکنون نیز خطوط جایگزین موقت در حال انجام و تامین آب صورت می گیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری لرستان با تاکید بر این که باید خطوط نهایی رااجرایی کنیم افزود: با برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها باید خطوطی که درمقابل سیلاب و حوادث دیگر مقاوم باشد را جایگزین کرد.

کرموند تصریح کرد: این پروژه از زیر رودخانه عبور کرده و خط انتقال پولادی ۲۵۰ است که از شمال شهر و منطقه مجاور تونل، تامین آب شهر معمولان را انجام می‌دهد و در پلدختر مرحله اجرایی و خط انتقال ترمیم و جایگزین قبلی می‌شود.

وی بیان کرد: ۲ شهر پلدختر و معمولان از منابع منحصر به فردی تامین آب می‌شود که در معمولان چاه‌های شمال شهر با یک خط انتقال، ورودی شهر آب شهر را تامین می‌کند و در پلدختر نیز به این صورت است که در موازات کار اجرایی این پروژه‌ها پروژه ژئوفیزیک مناطق جنوبی پلدختر و معمولان را به منظور پیدا کردن منابع آب جدید انجام داده‌ایم.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری لرستان گفت: در این دو منطقه به دلیل بافت زمین شناسایی، کیفیت آب مطلوب نیست و در این راستا چهار حلقه چاه در پلدختر و ۲ حلقه چاه در معمولان  حفر می‌شود که با شرکت‌ها منعقد کردیم و منابع جدید و با کیفیت را پیدا کنیم و در صورتی که منابع جدید پیدا شود خطوط انتقال اجرایی می‌شود.

وی گفت: این اتفاق می‌افتد که آب مورد نیاز این دو شهر از دو منبع جداگانه تامین ‌شود و پایداری منابع آب  در این شهر افزایش یابد تا شاهد نباشیم که با هر حادثه آب این دو شهر قطع شود.

انتهای پیام/
الهام قاسمی نیایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز