خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی لرستان خبر داد:

فعالیت ۸ مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودک در لرستان

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۴۷۲

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: هشت مرکز شبانه‌روزی نگهداری از کودک در استان فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، فاطمه‌زهرا توکلی در جلسه ارتقاء آگاهی حقوقی زوجین متقاضی فرزندخواندگی که با حضور قضات دادگستری و خانواده‌ها با هدف ارتقاء آگاهی‌های حقوقی و آشنایی با مسئولیت خطیر شرعی، اخلاقی و تربیتی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی متولی امور آسیب دیدگان جامعه است.

وی‌تصریح‌کرد: سازمان در چهارگروه زنان،کودکان،معلولین و سالمندان‌ خدمات خود را ارائه می‌دهد که حساس‌ترین‌ و آسیب‌پذیرترین گروه در بین این گروه‌ها کودکان هستند.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: از نگاه دیگر این کودکان آینده‌سازان این کشور هستند و متاسفانه به هر دلیلی بخشی از این کودکان که در این سرزمین به دنیا می‌آیند از داشتن پدر و مادر محروم هستند، گاهی وقت‌ها این فقدان فقط فیزیکی یا فقدان معنوی و روانی است.

توکلی اضافه کرد: خدماتی که در سازمان برای کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست انجام می‌شود در فاز اول نگهداری و مراقبت به منظور جلوگیری از ورود آسیب‌های جدی به آنها است چون شرع و منطق اجازه نمی‌دهد که هر کودکی به هر دلیلی از داشتن پدر و مادر و خانواده موثر محروم هست به حال خودش رها باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر در استان هشت مرکز شبانه روزی وجود دارد که از این تعداد هفت مرکز به شکل غیردولتی و با مشارکت بخش خصوصی اداره می‌شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: یک مرکز دولتی وجود دارد که شیرخوارگاه است و ۵۴۰ کودک نیز نزد اقوام درجه یک تحت عنوان امدادبگیر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

توکلی عنوان کرد: تلاش ما این است که این کودکان در شرایط مطلوبی بزرگ شوند و سازمان بتواند به نحوی آن خلاء را پر کند اما یک واقعیت است که هیچ مرکزی در بهترین شرایط نمی‌تواند جایگزین خانواده باشد و خلاء مهر و محبت پدر و مادر را برای کودک جبران کند.

وی با بیان اینکه نقش خانواده در پرورش افراد بسیار موثر و غیرقابل انکار است، افزود: نهایت دقت را در واگذاری کودک انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/
علی حیدروند
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز