خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد:

افزایش ضریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت در لرستان

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۳۳۸

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست لرستان از افزایش ضریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند در  بازدید از منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد گفت: با احصاء چالش های موجود و برنامه ریزی های صورت گرفته در مناطق تحت مدیریت، ضریب حفاظتی این مناطق به طور چشمگیری افزایش یافته است.

فتحی بیرانوند افزود : با اقداماتی از قبیل آموزش جوامع محلی حاشیه مناطق، افزایش مشارکت محلی، نصب دوربین در مناطق حساس، گشت و کنترل های مداوم در طول سال و در تمام سطح مناطق تحت مدیریت، افزایش توان محیط بانان، برنامه ریزی جهت استفاده حداکثری از حضور محیط بانان در مناطق حفاظت شده و استفاده از ظرفیت سایر ارگان ها، ضریب حفاظتی مناطق تحت مدیریت این استان افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: در سال جاری با احداث چند باب پاسگاه در مناطق تحت مدیریت و شکار و صید ممنوع، شاهد افزایش بهره وری نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در صیانت از این مناطق خواهیم بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان این موضوع که مناطق چهار گانه ویترینی از فعالیت‌های محیط زیست در حوزه طبیعی است از تلاش این اداره کل جهت ارتقاء سطح حفاظتی مناطق شکار صید ممنوع جهت حفاظت بهتر و موثرتر از تنوع زیستی این استان که حدود 25 درصد تنوع زیستی کشور را شامل می شود خبر داد و گفت: در حال حاضر سطح مناطق تحت مدیریت محیط زیست لرستان 177  هزار هکتار و 816 هکتار شامل دو منطقه حفاظت شده، دو پناهگاه حیات وحش و یک اثر طبیعی ملی است که امیدواریم با ارتقاء سطح مناطق شکار و صید ممنوع این میزان به 451 هزار هکتار افزایش یابد.

 

انتهای پیام/
الهه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز