خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان خبر داد:

خسارت سیل به ۴۲۳ فضای آموزشی لرستان

asdasd
کد خبر : ۷۸۸۸۹۹

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان از خسارت سیل به ۴۲۳ فضای آموزشی لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، محمدرضا حیدری در آیین کلنگ‌زنی ساخت آموزشگاه ۹ کلاسه خَیرساز ازنا که با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در بحث سیل ۴۲۳ فضای آموزشی دچار آسیب شده‌اند که از این تعداد ۱۱۳ مدرسه تخریب شده است.

وی با ذکر این مطلب که در سیل اخیر در لرستان ۳۱۰ مدرسه آسیب دیده‌، ادامه داد: تمام توان نوسازی مدارس لرستان بر تسریع در ساخت و تعمیر مدارس مناطق سیل‌زده استان است.

حیدری با اشاره به اینکه با مساعدت خیرین مدرسه‌ساز ۵۷ پروژه آغاز به‌کار شده است، اضافه کرد: با مساعدت کارکنان نوسازی مدارس استان در ۲۵ روز گذشته، با فعال شدن پروژه‌های نوسازی مدارس بیش از ۶۵ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی جذب شده که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با تأکید بر اینکه سیل به بسیاری از مدارس در سطح استان آسیب وارد کرد، ادامه داد: حجم ویرانی سیل در پلدختر و معمولان بیشتر بوده است.

وی به ساخت مدرسه ۹ کلاسه توسط خیرین در شهرستان ازنا اشاره و تصریح کرد: برای ساخت این آموزشگاه در شهرستان ازنا به اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال نیاز است که به‌طور صد در صد توسط این خیران پرداخت می‌شود.

مدیرکل نوسازی و مدارس لرستان با تأکید بر اینکه سیل باعث شد که در برخی مناطق، زمین مدرسه هم از بین برود، تصریح کرد: برای برخی مدارس مشکل تأمین زمین داریم که تا حدودی با کمک بنیاد مسکن استان توانسته‌ایم این مشکل را در برخی شهرستان‌ها برطرف کنیم.

وی در باره مختصات جغرافیایی این واحد آموزشی خَیرساز گفت: این واحد آموزشی با ۹ کلاس درس، ۳ کارگاه، آزمایشگاه، کتابخانه و سالن چند منظوره در زمینی به مساحت 6000 متر مربع و با زیر بنای آموزشی ۱۵۰۰ متر احداث خواهد شد.

 

انتهای پیام/
معصومه احمدی سبزواری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز