خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبر داد:

بازسازی جاده خرم‌آباد - پلدختر به زودی آغاز می‌شود/ نیاز به اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومانی

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۷۹۴

استاندار لرستان با اشاره به آغاز بازسازی جاده خرم‌آباد - پلدختر در آینده‌ای نزدیک گفت: بازسازی این جاده نیازمند ۳۵۰میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، سید موسی خادمی در حاشیه بازدید از دیوار ساحلی پلدختر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازسازی منازل مسکونی در شهر پلدختر آغاز و بخش عمده تعمیرات تمام شده است، اظهار داشت: برای واحدهای تخریبی 12 هکتار زمین خریداری و قطعه بندی انجام گرفته و واگذار شده است.

وی در رابطه با دیوار ساحلی پلدختر افزود: در هیچ جای استان کار دیوار حفاظتی را انجام ندادیم و اولویت بحث مسکن است منتها در پلدختر همزمان با ساخت مسکن ساخت دیوار حفاظتی انجام شده و از روزهای ابتدایی سیلاب کار طراحی آن انجام و در حال حاضر نزدیک 40 شمع اجرا و سر شمع‌ها هم در حال انجام است.

استاندار لرستان عنوان کرد: در رابطه با عرض حریم و مشکلاتی که برای افراد به وجود آمده بود در ستاد بازسازی قرار شد کمیته‌ای بیاید و بستر را بررسی کند که ما کمترین آسیب را به مردم وارد کنیم یا بیشترین نفع را ببرند؛ به نظر می‌رسد با یک سری اصلاحات کارشناسی یک مقدار عرض بستر را کاهش بدهیم و مشکلات بخشی از منازل مردم حل شود و بخشی از آنها برای اینکه ایمنی رعایت شود باید اجازه ساخت به آنها ندهیم.

وی بیان کرد: در حوزه راه و شهرسازی 349میلیارد تومان تصویب شده است البته هفته گذشته تصویب شده ولی ابلاغیه آن هنوز به استان نیامده منتها مقدمات کارساخت را آغاز کردیم و مشکلات عمده جاده پلدختر به خرم‌آباد برطرف می‌شود.

خادمی با بیان اینکه 9 دهنه پل از منابع داخلی و تلاش دستگاه‌ها به بهره‌برداری رساندیم گفت: خیلی تلاش کردیم جاده پلدختر به خرم‌آباد بماند.طراحی آن انجام شده و بخش عمده‌ای از جاده می‌ماند شاید هشت کیلومتر از آن نیازمند طراحی جدید باشد که اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: مناقصه جاده پلدختر به خرم‌آباد آغاز شده است و منتظر هستیم که پیمانکار انتخاب و کار ساخت را شروع کند؛ در سفر آتی وزیر راه و شهرسازی دنبال این هستیم اگر پیمانکار انتخاب شود کلنگ زنی آن را شروع کنیم.

استاندار لرستان اظهارداشت: بحث مهم این است در دستور کار است و طراحی آن انجام  و منابع برای آن تامین شده است ولی کارساخت زمانبر خواهد بود و مردم باید بدانند که ما این جاده را بخواهیم تمام کنیم یک بحث کوتاه مدتی نیست و زمانبر خواهدبود و برآورد ما این است که 350میلیارد تومان اعتبار لازم است.

انتهای پیام/
زهرا شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز