خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار لرستان:

نیروها بر اساس بازار کار آموزش داده شوند

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۷۱۶

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان رسیدن به مزیت‌های برتر انسانی را نیازمند آموزش عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، محمد موحدپور در آیین افتتاحیه مرکز نوآوری یخچال سازی بوژان لرستان وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، اظهار کرد: بالا بودن نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نشان‌دهنده عدم انطباق رشته تحصیلی دانشگاه‌ها با نیازهای صنعت و بازار کار آن منطقه است.

وی در ادامه افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند این مشکل را حل کرده و حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت را پر کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری با بیان اینکه بر اساس سند آمایش استان ما کشاورزی، صنعتی و گردشگری است، تصریح کرد: این دانشگاه می‌تواند با نیازسنجی، تعریف و ایجاد رشته‌های علمی کاربردی تخصصی متناسب با نیازهای استان و پرورش فارغ‌التحصیلان کارآفرین و کارآمد در برون‌رفت استان از مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال نقش مهمی ایفا کند.

وی رسیدن به مزیت‌های برتر انسانی را نیازمند آموزش دانست و افزود: اگر برنامه‌ها را تعریف و به روزرسانی کنیم و آموزش افراد را در دانشگاه‌ها در اولویت قرار دهیم، موفقیت ما دو چندان خواهد شد.

موحدپور با بیان اینکه علمی کاربردی این روش را به درستی انجام می‌دهد، گفت: مرکز نوآوری باید در دل صنایع استان ایجاد شود و این یکی از برنامه‌های اصلی ما در تهیه سند آموزش عالی استان است.

وی ادامه داد: بحث مهارت‌آموزی و توسعه مدیریت به دانشگاه لرستان واگذار شده که امید است با تدوین سند بخش طرح‌های موازی‌کاری حذف و مشکل کارآفرینان حل شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تاکید کرد: در استان نیروها را باید بر اساس بازار کار، صنایع منطقه، کشاورزی و کارهای خدماتی آموزش دهیم.

موحد افتتاح این مرکز را قابل تقدیر برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با ادامه این کار کیفیت آموزش و مهارت‌ورزی بالا رود.

انتهای پیام/
الهه احمدی سبزوار
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز