خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد:

اعزام 17 خودروی گشت اورژانس اجتماعی به مناطق سیل زده

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۴۴۷

مدیرکل بهزیستی لرستان از اعزام 17 خودرو گشت اورژانس اجتماعی به مناطق سیل‎زده استان خبر داد.

فاطمه زهرا توکلی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: اقدامات مختلفی توسط تیم‎های اورژانس اجتماعی در مناطق سیل‎زده انجام شده است.

وی تصریح کرد: اعلام آماده‌باش به مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان و همکاری با ستاد بحران شهرستان‎های مربوطه، انتقال مقیمان مرکز مداخله در بحران و بازپروری زنان به مکان خانه سلامت و انتقال خط سیار اورژانس اجتماعی به خط 123 به منظور ارائه خدمات بهتر از جمله این اقدامات است.

وی تصریح کرد: برنامه عملیاتی به منظور هماهنگی در اجرای خدمات‎رسانی با سایر حوزه‎ها تدوین و این برنامه در سه سطح برنامه‎ریزی شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: در سطح یک ارزیابی توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی، cbr توانبخشی، cb پیشگیری، پایگاه‌های خدمات اجتماعی و پایگاه سلامت اجتماعی انجام شده است.

توکلی اضافه کرد: در سطح دوم کارشناسان سه حوزه تخصصی (پیشگیری، اجتماعی، توانبخشی) و در سطح سوم معاونین حوزه تخصصی  خدمات‎رسانی شده است.

وی بیان کرد: تدوین فرم ارزیابی اولیه و ارسال به شهرستان‎ها، حضور کارشناسان اورژانس اجتماعی در منازل جامعه هدف خسارت دیده از سیل نوبت اول، ارسال لیست اولیه توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی جهت بررسی توسط تیم ستاد استان و ارتباط پیامکی با مراکز اورژانس اجتماعی در سطح شهرستان‎ها و اطلاع از وضعیت هر شهرستان ارسال تصاویر توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی از شهرستان‎ها (مراکز اورژانس اجتماعی چگنی و پلدختر بطور کلی خسارت دیده و کلیه وسایل اداری آنها از بین رفته است) از دیگر اقدامات تیم‎های اورژانس اجتماعی است.

به گفته وی، تشکیل جلسه تیم مداخلاتی با حضور کارشناسان و معاونین اجتماعی و پیشگیری و رئیس شهرستان خرم‎آباد، برنامه‎ریزی در خصوص مداخلات اجتماعی و روانی در حین امدادرسانی به مردم با هماهنگی هلال احمر، شرکت در کارگاه آموزشی مداخلات روانی در بحران به تعداد 25 نفر و اعزام کارشناسان اورژانس اجتماعی  استان به منظور ارزیابی اولیه مددجویان جامعه هدف سازمان از روز بعد از سیل  و بازدید منزل توسط آنها و تهیه گزارش اولیه و گزارش روزانه به اورژانس استان شامل 32 تیم و 98 نفر از دیگر اقدامات است.

مدیرکل بهزیستی لرستان ادامه داد: 17 خودرو گشت اورژانس اجتماعی به همراه 53 نفر کارشناس از سایر استان‎ها به منظور کمک به مناطق سیل‎زده اعزام شده است.

توکلی اظهار کرد: ارزیابی اولیه از طریق بازدید منزل به تعداد 4356 خانوار از جامعه هدف بهزیستی و ارائه خدمات روانشناسی به 283 نفر از جامعه هدف از دیگر اقدامات است.

انتهای پیام/
آرین شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز