خبرگزاری کار ایران

پس از کش و قوس های فراوان اعضای شورای شهر ؛

بالاخره شورا توانست شهردار بروجرد را انتخاب کند

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۹۴۸

جلسه انتخاب شهردار بروجرد در صحن علنی شورای شهر این شهر با حضور 8 عضو از اعضای شورای شهر برگزار شد و پس از کش و قوس‌های فراوان و دو دستگی‌هایی که بین اعضای شورای شهر وجود داشت، بالاخره رحیم جافری با پنج رای موافق شهردار بروجرد شد.

به گزارش ایلنا، جافری چهارمین شهرداری است که در مدت روی کار آمدن شورای پنجم سکان شهرداری بروجرد را به دست می گیرد و این خود نشان از اختلاف نظر و دودستگی ها بین اعضای شورای شهر دارد.

شهردار جدید بروجرد ۱8 سال به عنوان شهردار در شهرهای الشتر لرستان، ایذه و باغملک خوزستان و شهرضای اصفهان مشغول خدمت بوده است.

 در ابتدای جلسه انتخاب شهردار، رئیس شورای شهر بروجرد با اشاره  به تجمعات اخیر کارگران شهرداری مقابل فرمانداری گفت: به نیروهای خدوم شهرداری به خاطر این تجمعات باید حق بدهیم، چند ماه نگرفتن حقوق کم نیست. حقوق معوقه در سال گذشته ۴-۵ ماه بود ولی امسال به ۹ ماه کشیده شده است و کارگران جز تجمع جلوی فرمانداری چاره‌ای ندارند.

موسی نیکوکار به نحوه انتخاب شهردار اشاره کرد و افزود: ۲۷ روز پیش  سرپرست شهرداری را انتخاب کردیم از زمانی که ابراهیم صارمی به عنوان سرپرست شهرداری مشغول بکار است ۴۵ روز حقوق معوقه را پرداخت کرده‌اند، با توجه به اینکه ما یک کاهش عوارض ۲۰ درصد هم داشتیم.

وی با بیان اینکه فروش ملک های شهرداری بروجرد خلاف قانون است، گفت: دوستان و اعضای شورا با جان و دل پذیرفتند در مواقعی که لازم است برای پرداخت حقوق کارگران ملک هم به فروش برسد.

رئیس شورای شهر به گزینه‌های شهرداری بروجرد اشاره کرد و اظهار داشت: چندین کاندید و نامزد برای شهردار بودن داشتیم که نهایتا از روز ۱۷ آذر تصمیم گرفتیم که بین دو گزینه جافری و عیدی بیرانوند یکی را انتخاب کنیم.

دیگر عضو شورای شهر با عذرخواهی از نیروهای شهرداری گفت: یک عذرخواهی به همه بدهکارم و دست پرسنل شریف شهرداری را می‌بوسم و عزت نفس همه را ستایش می کنم که علاوه بر اینکه ۹ ماه حقوق نگرفته‌اند صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اند.

ابراهیم بیاتی با بیان اینکه شورا جای آزمون و خطا نیست، افزود: امیدوارم اعضای شورا دقت های لازم را برای انتخاب شهردار انجام داده باشند که فردا نگویند اشتباه کردیم و عذرخواهی کنند. هر عزیزی که رای آورد برای ما محترم است و کمک و همراهی اش می کنیم اگر اشتباه و خطایی هم داشت به خودش می گوییم قبل از اینکه به فضای مجازی کشیده شود.

این عضو شورای شهر همچنین پیشنهاد داد که شهردار جدید در حضور مردم، نماینده کارگران شهرداری و شورا ارائه برنامه دهد.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر بروجرد در مورد انتخاب شهردار گفت: باید خوب تحقیق و بررسی کنیم تا تصمیم درستی گرفته شود و کسی بیاید که ما را از این بحران نجات دهد.

اشرف چگینی افزود: زمین های شهرداری حق مردم هستند و در حالی که ما فقط می‌توانیم ۴۰ درصد از درآمد شهرداری را خرج حقوق کنیم داریم تمام املاک و حتی ماشین زیر پای شهردار را می‌فروشیم برای حقوق و اینها همه نتیجه جناح بازی سیاسی است.

فریبرز محسنی دیگر عضو شورای شهر بروجرد با بیان اینکه مسئله امروز شهرداری نیروی توانمند است گفت: شهرداری بنگاه اقتصادی است و پست شهرداری زیروبم دارد و فنی است و لازمه امروز بروجرد مدیریت منابع مالی و انسانی اش است.

 

انتهای پیام/
سحر صارمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز