خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان:

آموزش و پرورش بدون مشارکت خانواده‌ها توفیقی نخواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۰۴۴

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در جمع منتخبین انجمن اولیاء و مربیان مناطق و شهرستان‌ها گفت: تا زمانی که برنامه‌های آموزش و پرورش را خانواده ها نشناسند، نپذیرند و همراهی‌نکنند، موفقیت چندانی در حوزه تعلیم و تربیت حاصل نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، خدانظر دریکوند در نشست منتخبین انجمن اولیاء و مربیان مناطق و شهرستان‌ها که در سالن گروه‌های آموزشی اداره کل برگزار شد، افزود: سرمایه اجتماعی شاخص اصلی توسعه است و هیچ جامعه ای بدون سرمایه اجتماعی به توسعه نخواهید رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان شاخص اصلی سرمایه اجتماعی را اعتماد اجتماعی برشمرد و افزود: تا زمانی که اعتماد اجتماعی ایجاد نشود؛ سرمایه اجتماعی شکل نمی‌گیرد و تا زمانی که سرمایه اجتماعی همه جانبه شکل نگیرد توسعه تحقق نخواهد یافت.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم این پلکان را به درستی پیش ببریم باید از پله اول شروع کنیم و اولین پله هم اعتماد اجتماعی است.

دریکوند یکی از اتفاقات خوب در آموزش و پرورش را دخالت دادن و مشارکت خانواده ها و مردم در تصمیم گیری و برنامه ریزی ها عنوان کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش بدون مشارکت اولیاء توفیق چندانی حاصل نخواهد کرد.

وی بر این نکته تاکید کرد که  تعلیم و تربیت در مدارس بدون همکاری، مشارکت و پذیرش خانواده ها محقق نخواهد شد و اضافه کرد: تا زمانی که برنامه‌های آموزش و پرورش را خانواده‌ها نشناسند، نپذیرند و همراهی نکنند، موفقیت حاصل نخواهد شد.

دریکوند در ادامه تصریح کرد: موفقیت زمانی حاصل شده که ما اثر و نتیجه کارهای فرهنگی را در عملکرد و رفتار مردم در جامعه مشاهده کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان سهم دستگاههای فرهنگی و آموزشی را در تربیت اجتماعی مهم برشمرد و افزود: شاید بتوان کارهای زیادی را با زور وتهدید انجام داد؛ ولی باید یقین داشت که تعلیم و تربیت  با زور و ارعاب انجام شدنی نیست و باید با پذیرش متقابل به این کار مبادرت کرد.

دریکوند به نقش نهادهای مردم نهاد در پیشبرد اهداف مدارس تاکید کردو افزود: خانواده ها باید به مدارس اعتماد کنند و با مشورت و همراهی انجمن اولیا و مربیان در این مسیر با معلمان و مدیران همکاری و همراهی کنند.

وی آسیب های عمده انجمن های اولیا و مربیان و شوراهای دانش آموزی را متوقف شدن در مراحل بالاتر ذکر کرد و گفت: این انتخابات با شور و حرارت آغاز می شود ولی در مراحل بالاتر متوقف شده و ارتباط خود را با مدارس و دانش آموزان به یکباره قطع می کند و بازخورد تصمیمات به دل مدارس رسوخ نمی کند.

دریکوند در ادامه سخنان خود بر این نکته تاکید کرد که یکی از اهداف تعلیم و تربیت این است که دانش آموزانی تربیت کنیم که هم در جنبه فردی، هم اجتماعی و هم ملی شخصیت های خود واقع بین باشند و از خود بزرگ بینی یا خود کم بینی اجتناب کنند.

وی ادامه داد: ما باید با اشراف به نقاط قوت و ضعف خود تلاش کنیم تا ضمن رفع کاستی ها و نواقص از نقاط قوت دیگران برای پیشبرد بهتر امور استفاده کنیم.

انتهای پیام/
زهرا احمدی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز