خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز پرستار؛

آئین گرامی داشت روز پرستار در استان لرستان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۱۳۱

آئین گرامی داشت روز پرستار در لرستان برگزار و از پرستاران نمونه استان تجلیل شد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد آئین گرامی داشت روز پرستار ظهر امروز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، نماینده ولی‌فقیه در علوم پزشکی استان، رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و جمعی از پرستاران در سالن همایش تالار ابن‌سینا بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد برگزار شد.

زهرا خوانساری مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این مراسم ضمن گرامی داشت روز پرستار اظهار داشت: پرستاری علم، هنر، صبر و استقامت است و در کشورهای اسلامی، پرستاران بااخلاق اسلامی سرآمد پرستاران دنیا هستند.

وی افزود: پرستاران دررسیدن به اهداف عالیه با موانعی مواجه هستند که تلاش می‌شود بتوانیم با برطرف کردن این موانع و دست‌یابی به استاندارد و شاخص‌های پرستاری و رعایت نسبت پرستار به تخت‌های بیمارستان بتوانیم کمبودها را از بین ببریم.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: یکی از مشکلات جامعه پرستاری عدم تناسب پرداختی آن‌ها است ولی پرستاران با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند سعی می‌کنند عدم تناسب پرداختی‌ها خدشه‌ای در خدمات  آن‌ها وارد نکند.

وی بابیان اینکه مسئولان باید توجه داشته باشند موانعی را که پرستاران سر راه دارند از بین ببرند تصریح کرد: یکی از اهداف جامعه پرستاری اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که از 9 سال پیش تاکنون مصوب شده ولی منابع مالی لحاظ نشده است که وزیر بهداشت و معاون اول رئیس‌جمهور وعده دادند تا پایان سال 95 پرستاران به مطالبات خود دست پیدا خواهند کرد.

خوانساری بیان کرد: از مسئولان کشوری انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به پرستاران داشته باشند چراکه حمایت از جامعه پرستاری سبب می‌شود سلامت جامعه تهدید نشود و مردم از خدمات سلامت بهره‌مند شوند.

وی بابیان اینکه سه دستاورد مهم پرستاری در سال 95 در سطح کشور انجام‌شده است گفت: صلاحیت حرفه‌ای، مشاوره و ارائه مراقبت‌های پرستاری در منزل و دستیابی به شاخص‌های ملی کیفیت‌های پرستاری دستاوردهای مهم جامعه پرستاری طی امسال بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز