خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان مطرح کرد:

بیش از 40 درصد جمعیت لرستان تحت حمایت سازمان تامین اجتماعی و مشمول قانون کار هستند

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۲۷۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بیش از 40 درصد جمعیت استان لرستان تحت حمایت سازمان تامین اجتماعی و مشمول قانون کار هستند، لذا باید برنامه ای در خور و شایسته برای جامعه هدف برگزار شود.

به گزارش روز دوشنبه خبرگار ایلنا در خرم آباد، علی آشتاب در نشست شورای هماهنگی تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی افزود: میزان خدمت رسانی دولت به مردم بسیار گسترده تر از حجم اطلاع رسانی است و لذا تشکیل کمیته های کارگری دهه فجر انقلاب اسلامی استان لرستان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم انعکاس هرچه بیشتر خدمات دولت گفت: دهه فجر٬ فرصت مناسبی برای معرفی خدمات نظام به مردم است.

 مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد:  رهبر معظم انقلاب تاکید فراوانی بر انعکاس خدمات دولت دارند در حالیکه در این حوزه عملکرد ضعیفی داشته ایم.

به گزارش ایلنا،اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان بیمه بیکاری یک هزار 777نفر را طی 6 ماهه نخست امسال برقرار نموده است. 

بیمه بیکاری به افرادی تعلق می گیرد که بدون میل و اراده خود از محیط کار خارج می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در این خصوص افزود: تلاش می شود با همکاری آموزش فنی و حرفه ای استان، مقرری بگیران در زمان استفاده از بیمه بیکاری، به فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای بپردازند، تا راهی برای ورود به بازار کسب و کار به دست آورند.

علی آشتاب تصریح کرد: در این راستا، 6 ماهه امسال 365 نفر به آموزش فنی و حرفه ای معرفی شده و در حال کسب آموزش های مربوطه هستند.

آشتاب بیان کرد: بیمه شدگانی که قبل از بیکار شدن حداقل دارای 6ش ماه سابقه پرداخت حق بیمه بوده یا قرارداد اشتغال آنها در واحدهای صنعتی و تولیدی به اتمام رسیده باشد، به شرط دارا بودن یک سال سابقه کار و با ارائه قرارداد یک ساله، پس از تایید علت اخراج و تشخیص کمیته تشخیص، امکان استفاده از مقرری بیمه بیکاری را خواهند داشت.

وی از اشتغال مجدد 33 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان خبر داد و گفت: برقراری بیمه بیکاری راهکار حمایتی مناسب برای تامین زندگی و معیشت افراد در شرایط سخت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز