خبرگزاری کار ایران

مدیر مؤسسه‌ مالی و اعتباری آرمان غرب کشور :

شایعه مجوز نداشتن موسسه آرمان کذب محض است

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۶۹۸

مدیر مؤسسه‌ی مالی و اعتباری آرمان غرب کشور گفت: شایعه مطرح شده در مورد مجوز نداشتن مؤسسه آرمان کذب محض است و این موسسه سال ها پیش از بانک مرکزی مجوز رسمی گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، قدرت‌اله دلفان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان که در هتل سالیز خرم آباد برگزار شد، شایعه مطرح شده در مورد مجوز نداشتن مؤسسه آرمان را کذب محض دانست اظهار کرد: موسسه مالی واعتباری آرمان همواه در مسیر سیاست‌های بانک مرکزی حرکت کرده و مجوز این مؤسسه سال‌ها قبل و با نام مؤسسه‌ اعتباری وحدت از سوی بانک مرکزی صادر شده است.

وی به بحث تغییر نام موسسه آرمان اشاره کرد و افزود: ابتدای سال ۹۰ هشت تعاونی اعتباری در کشور بر اساس دستور بانک مرکزی تجمیع و ادغام شدند که یکی از این هشت تعاونی، وحدت یا همان آرمان فعلی بود که پس از آن به فردوسی تغییر نام داد .

مدیر مؤسسه‌ مالی و اعتباری آرمان منطقه‌ غرب کشور عنوان داشت: در اوایل سال ۹۲ مرحله‌ دوم ادغام و تجمیع تحت نظارت دقیق بانک مرکزی کلید خورد و بر این اساس مؤسسه‌ فرشتگان با مؤسسه‌ فردوسی ادغام شدند و پس از آن موسسه آرمان متولد شد.

وی گفت: از سال ۸۹ که با نام مؤسسه‌ اعتباری وحدت و با مجوز بانک مرکزی شروع به کار کرده‌ایم، بانک مرکزی به پلیس امنیت نامه داده است که موسسه آرمان، روند ادغام و تجمیع را طی می‌کند و مشکلی هم ندارد.

دلفان تصریح کرد: سیاست جناب علی دولتشاهی مدیرعامل موسسه آرمان توجه به اشتغال‌زایی در لرستان است و لذا با وجود اینکه ما در هر شعبه‌ای سه تا چهار نیروی مازاد داریم ولی تأکید این است که آرمان، اشتغال‌زا باشد.

وی از ادغام مؤسسه‌ آرمان با مؤسسه‌ تعاونی توسعه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بر این اساس اسم به «مؤسسه‌ توسعه» تغییر پیدا می‌کند و البته ما این نوید را هم به مردم می‌دهیم که به‌زودی از مؤسسه نیز به بانک تبدیل شویم.

مدیر مؤسسه‌ مالی و اعتباری آرمان غرب کشور عنوان کرد: موسسه آرمان در ابتدای کار خود با ۴۸۵ شعبه در کشور و با سرمایه سه هزار میلیارد ریال، شروع به کار کرد .

وی با بیان اینکه تمرکز این مؤسسه بر روی هزینه‌کردن منابع‌اش در داخل استان لرستان بوده است ادامه داد: از مجموع ۶۵ درصد منابعی که ما باید براساس دستور بانک مرکزی به تسهیلات اختصاص بدهیم بیش از ۵۵ درصد از این مجموع را آرمان در استان لرستان هزینه کرده است که عمده تسهیلات نیز در راه کارگشایی و نیز در بخش‌هایی چون ساختمان، کشاورزی و رفع مشکلات مردم بوده است.

دلفان یادآور شد: مؤسسه‌ آرمان در حال حاضر در لرستان ۱۷ شعبه فعال دارد که ۲۹۷ نیرو در آن فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: این موسسه از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۴ در مجموع ۲۹ هزار و ۶۴ فقره تسهیلات به مبلغ سه هزار و ۶۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است.

دلفان تأکید کرد: از سال 89 که با نام مؤسسه‌ اعتباری وحدت و با مجوز بانک مرکزی شروع به کار کرده‌ایم و بانک مرکزی هم به پلیس امنیت نامه داده است که آرمان، روند ادغام و تجمیع را طی می‌کند و مشکلی هم ندارد.

دلفان رتبه‌ مؤسسه‌ آرمان استان لرستان در بحث میزان هزینه‌ کرد منابع‌اش در داخل استان را اول در کشور دانست.

وی افزود: مؤسسه‌ آرمان لرستان 17 شعبه در سراسر استان و 297 نیرو دارد و از سال 90 تا پایان سال 94 در مجموع 29 هزار و 64 فقره تسهیلات به مبلغ سه هزار و 66 میلیارد ریال،  از سوی آرمان پرداخت شده؛  البته این نکته را هم باید بگویم که در سال‌های 91 و 92 آنچنان پرداختی تسهیلات نداشتیم زیرا مؤسسه تازه تأسیس بود و مشغول جذب منابع.

در این نشست خبری، همچنین، جانشین مدیر مؤسسه‌ مالی و اعتباری آرمان منطقه‌ غرب‌کشور، عزیزعلی نعمتی، در سخنان کوتاهی عنوان کرد: تمام تمرکز مدیران مؤسسه‌ اعتباری و مالی آرمان به‌ویژه مدیر ارشد آن علی دولتشاهی ایجاد اشتغال در استان، حرکت براساس سیاست‌های بانک‌ مرکزی، تلاش برای کارگشایی از مشکلات مردم و فایده‌رسانی به مردم بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز