خبرگزاری کار ایران

همزمان با سومین روز از هفته دولت؛

بهره‌برداری از طرح گازرسانی به 9 روستای شهرستان خرم آباد

مدیرعامل شرکت گاز لرستان از افتتاح و بهره‌برداری از طرح گازرسانی به 9 روستای شهرستان خرم آباد با حضور استاندار لرستان خبر داد.

به گزارش روز پنج شنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، حشمت الله شمس خرم آبادی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های  گازرسانی به 9 روستای خرم‌آباد که با حضور استاندار لرستان و همزمان با سومین روز از هفته برگزار شد افزود: در سومین روز از هفته دولت و طی امروز روستاهای ایمان آباد، کریم آباد، حیدر آباد، سیف آباد، جهانگیرآباد، کنگرزرد، سردارآباد، علی آباد و حیدر کر گازرسانی می‌شوند.

وی اظهار داشت: حدود 40 میلیارد ریال برای گازرسانی به این روستاها هزینه شده است که 700 خانوار ساکن این روستاها از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

وی افزود: از مجموع دو هزار و 860 روستای استان، یک هزار و 530 روستا دارای جمعیتی بالای 20 خانوار هستند که از این تعداد، یک هزار و 200 روستا قابلیت گازرسانی دارند.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان تصریح کرد:  گازرسانی به روستاها اولویت نخست شرکت گاز استان است و در همین راستا طرح گازرسانی به بیش از 240 روستا در حال اجرا است.

شمس خرم آبادی افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها، تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز در استان به بیش از 830 روستا خواهد رسید.

وی با بیان اینکه طی سه سال اخیر طرح گازرسانی به حدود 500 روستای استان اجرا شده است، اظهار کرد: برای اجرای طرح‌های هفته دولت بیش از 80 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: سه هزار و 400 خانوار ساکن در این 61 روستا می‌توانند امسال به جمع مشترکان گاز اضافه شوند.

وی همچنین افزود:.تاکنون 830 روستای این استان گازرسانی شده و با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی این تعداد به یک هزار روستا می‌رسد.

شمس خرم آبادی تاکید کرد: اکنون بیش از 448 هزار مشترک شامل، 427 هزار مشترک خانگی، 18 هزار و 600 مشترک تجاری و 2 هزار و 900 مشترک صنعتی در لرستان وجود دارد و مطالبات شرکت گاز از این تعداد، 950 میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان همچنین گفت: هفته دولت طرح گازرسانی به 61 روستای استان به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر : ۴۰۴۳۸۵