خبرگزاری کار ایران

مدیر فروگاه خرم‌آباد خبر داد:

آغاز روکش آسفالت و لغو پروازهای فرودگاه خرم آباد به مدت 2 ماه

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۸۵۹

مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: در پی آغاز عملیات اجرایی روکش باند فرودگاه خرم آباد و به علت محدودیت های پیش آمده پروازهای این فرودگاه به مدت 2 ماه لغو می شود.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، اسفندیار کیانی با اعلام این مطلب افزود: در اجرای این طرح باند فرودگاه خرم آباد در سه فاز روکش آسفالت شده و سطح ایمنی آن ارتقا می یابد.

وی اظهار داشت: همچنین همزمان در این طرح ، سیستم روشنایی باند پس از 25 سال تعویض خواهد شد.

کیانی با بیان اینکه مدت زمان کل این طرح سه ماه پیش بینی شده است، تصریح کرد: اعتبار کل طرح توسعه فرودگاهی 520 میلیارد ریال بوده و خرید، نصب و بهره برداری از سیستم روشنایی باند به عهده شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است برای آن به 70 هزار تن آسفالت نیاز است.

وی اظهار داشت: ارتفاع روکش باند نیز 13 تا 18 سانتیمتر افزایش خواهد یافت و هزینه آن از محل اعتبارات استانی در قالب طرح توسعه فرودگاهی تامین می شود.

کیانی با بیان اینکه طرح توسعه به منظور افزایش ضخامت باند این فرودگاه برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر تیرماه امسال آغاز شده است،افزود: برای افزایش ضخامت باند فرودگاه خرم آباد حدود 40 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر فرودگاه خرم آبادافزود:این طرح به مدت سه ماه عملیاتی می شود و فاز نخست اجرای روکش باند این فرودگاه به طول یک هزار متر شروع می شود و در مدت سه ماه حدود دو هزار و 600 متر از باند عملیاتی می شود.

وی در خصوص تعطیلی و لغو پروازها نیز بیان کرد: شرکت های هواپیمایی در صورت تمایل می توانند پروازهای خود را با محدودیت و اصلاح ساعت پروازی برقرار کنند. کیانی تاکید کرد:

کیانی ادامه داد: به این ترتیب پرواز در مسیر تهران- خرم آباد می بایست ساعت 5:30 از فرودگاه مهرآباد انجام شود و پروازهای خرم آباد به سایر مقاصد ساعت 7:15 این فرودگاه را ترک کنند.

به گفته وی در فاز نخست یک‌هزارمتر از باند سه هزار و 600 متری فرودگاه طی 20 روز روکش شد و در این مدت دو هزار و 600 متر از باند قابل استفاده بود.

کیانی هدف از اجرای ارتقای مقاومت و اصلاح روکش باند این فرودگاه را جلوگیری از شن زدگی، آب زدگی و ارتقای ایمنی باند اعلام کرد و گفت: پیش از این طول باند این فرودگاه سه هزار و 200 متر بوده که به تازگی حدود 420 متر به طول آن اضافه شده است که در این پروژه روکش یکسانی بر طول کل این باند ایجاد می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز