خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

17 میلیارد ریال برای زیرساخت‌های گلخانه دیناروند هزینه شده است

استاندار لرستان گفت: تا کنون 17 میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت‌های همچون گاز و برق گلخانه 32 هکتاری روستای دیناروند خرم آباد هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند ظهر چهارشنبه در جلسه تعیین تکلیف گلخانه32 هکتاری دیناروند شهرستان خرم آباد افزود: این شهرک گلخانه ای 55 سالن دارد و صندوق کارآفرینی امید نیز برای پرداخت تسهیلات چهار درصد تا سقف یک میلیارد ریال به این سایت اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهوری در سفر به لرستان نسبت به تعیین تکلیف گلخانه 32 هکتاری دیناروند خرم آباد دستور مستقیم داده است، اظهار کرد: این طرح به عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی معرفی شده و معاون اول رئیس جمهوری در سفر خود دستور داده طی 45 روز تعیین تکلیف و عملیاتی شود.

بازوند تصریح کرد: استان نیز شرکت آب و خاک را که متعلق به شرکت جهاد نصر است برای این مهم معرفی کرده که با گذشته یک ماه تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده و تعیین تکلیف گلخانه تحقق نیافته است.

استاندار لرستان افزود: گلخانه دیناروند در اختیار بانک کشاورزی است و بسیاری از بانک‌های استان طرح‌های بسیاری را تملک کرده‌اند اما تعیین تکلیف نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف گلخانه دیناروند مطالبه عمومی مردم است، تاکید کرد: از سال 92 پیگیری‌ها برای به سرانجام رساندن این طرح آغاز و با چندین سرمایه‌گذار از جمله شرکت یک و یک رایزنی شد که این شرکت عنوان کرد به دلیل سختگیری‌های بانکی از خرید این گلخانه منصرف شده است.

بازوند افزود: عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای خرم آباد سال 84 در منطقه دیناروند به زمین زده شد و قرار بود در مدت 18 آماه بهره‌برداری شود.

مشکلاتی از جملات اختلاف نظر میان پیمانکار، متقاضیان و جهاد کشاورزی، تحریم، ممنوعیت‌های وارداتی و ناتوانی پیمانکار سبب شد این شهرک تاکنون بدون نتیجه بماند.

کد خبر : ۳۹۷۰۹۳